Deel dit artikel
-

Netflix verliest nu al marktaandeel aan concurrenten

Netflix raakt zijn leidende positie in de markt voor online videodiensten langzaam kwijt aan concurrenten, met name Amazons Prime Video en Hulu. Dat constateert marktonderzoeker eMarketer.

In 2014 had Netflix nog negentig procent van de markt in handen, dit jaar is dat gedaald naar 87 procent.

De totale markt groeit nog steeds. 182 miljoen Amerikaanse huishoudens hebben dit jaar een abonnement op een internet videodienst, dat is al 53,3 procent van de bevolking. De VS blijven de belangrijkste markt voor Netflix.

Hoewel Netflix in het tweede kwartaal het aantal Amerikaanse abonnees zag dalen, voor het eerst in tien jaar, verwacht eMarketer dat het bedrijf dit jaar nog gaat plussen. Het aantal Amerikaanse gebruikers zal in 2019 nog altijd met 7,6 procent toenemen, deels dankzij series als Orange Is the New Black en Stranger Things.

Maar concurrenten rukken op. Hulu bedient al ruim 75 miljoen Amerikaanse kijkers, Prime Video zit al tegen de 100 miljoen kijkers aan.

De concurrentie zal nog in alle hevigheid toenemen als dit najaar Apple en Disney hun diensten uitrollen. Ook NBCUniversal en WarnerMedia betreden de overvolle markt, de laatste met HBO Max.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond