Netto mediabestedingen stegen in 2024 met 6,9 procent tot € 6,4 miljard
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2024 met 6,9% gegroeid tot 6,41 miljard euro. Die stijging komt vrijwel geheel op het conto van digital dat een toename van de bestedingen van bijna 11% noteerde. Goede tweede was (D)OOH dat 8,4 procent aan extra advertentie-inkomsten mocht bijschrijven, maar dat met een aandeel van 4,7 procent een bescheiden rol speelt in de totale netto mediabestedingen. Ook aan sponsoring en radio werd in 2024 meer besteed dan een jaar geleden. Dit blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2024 dat Nielsen binnenkort publiceert.
In 2024 is de Nederlandse economie met 0,9% gegroeid ten opzichte van 2023, waarmee een gematigd herstel werd ingezet na een periode van stagnatie en zelfs krimp. Deze groei in 2024 werd voornamelijk gedragen door de consumptie door huishoudens (1%) en de overheid (3%).
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd