Deel dit artikel
-

Nettowinst Criteo: +84%, beleggers stoïcijns

Leverancier van reclametechnologie Criteo heeft zijn winst met 84 procent zien stijgen tot 138 miljoen euro. De omzet steeg met negen procent tot 2,3 miljard. Beleggers in de specialist in retargeting reageren amper op een dreigende Europese tegenvaller.

Dat blijkt uit de cijfers die de Fransen gisteren publiceerden.

Daaruit komt naar voren dat de traditionele praktijk Marketing Solutions, die zwaar leunt op retargeting en audience targeting, wel groeit. De nieuwe business Retail Media, dat niet op externe databronnen leunt, kromp met tien procent.

Beleggers reageerden lauw op de resultaten. Het aandeel daalde in New York een procent.

Criteo verwacht dat de omzet in het huidige jaar met tien à twaalf procent zal toenemen. Het is niet duidelijk daarin al de verwachtingen zijn meegenomen dat retargeting als reclamepraktijk in Europa al dit jaar zou kunnen verdwijnen.

Foto: Michel Craig (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond