New Dutch Wave en CreativeNL pakken draad weer op tijdens SXSW

De handelsmissie van New Dutch Wave (NDW) en CreativeNL reist op 11 maart voor de vijfde keer met een delegatie Nederlandse organisaties af naar South by Southwest (SXSW) in Austin, Texas. Dat evenement kon twee jaar lang niets fysiek plaatsvinden. Vorig jaar was het festival, waar de wereldwijde interactieve, film- en muziekindustrie samenkomt, on demand.
Het programma omvat matchmaking- en inspiratie sessies,zogenoemde founders lunches, speeddating, een startup programma, muziek en city tour en presentaties,. Naast de vele Nederlandse sprekers op SXSW zijn er ook Nederlandse artiesten die optreden, zoals Donna Blue, Pip Blom, Robin Kester en Arp Frique. Amsterdam Dance Event zal 2 avonden hosten op SXSW.
Ook nu weer is een drietal evenementen gepland. Tijdens The Influence of the Creative Industry on Society, op zondag 13 maart, wordt getoond hoe Nederlandse creativiteit ingezet wordt voor maatschappelijke oplossingen. Doel is hierbij ook om internationaal talent aan te trekken voor innovatieve Nederlandse bedrijven. Deze avond is een samenwerking tussen NDW, CreativeNL, Amsterdam in Business, NL Point of Entry en Nalta.
Tijdens het Smart City Event: Making impactful innovations through inclusive cities op dinsdag 15 maart, wordt ingegaan op slimme, schonere, gezondere steden, waar mensen meer oog voor elkaar hebben. Vertegenwoordigers uit Oostenrijk, Duitsland, Nederland en de USA nemen plaats op het podium, naast bedrijven als VanMoof en PLGRND.City
Tijdens Dutch Digital Design: the Future of Experiences, op maandag 14 maart gaan vrschillende Nederlandse digital design agencies in op de toekomst van interactieve experiences.
Tijdens dit vijfde jaar dat New Dutch Wave naar SXSW gaat is de samenwerking met Europese landen en Amerikaanse organisaties en bedrijven nog intensiever. Door middel van een Tour worden Nederlandse deelnemers voorgesteld aan handelspartners en internationale leads.
Organisaties die al bevestigd hebben deel te nemen aan de Nederlandse delegatie op SXSW zijn: CreativeNL, Consulaat van Miami, NBSO Texas, Dept Agency, Dutch Digital Design, Fabrique, Triple, IN10, Capitola, Ministerie van OCW, Gemeente Groningen, Gemeente Amsterdam, Alles is Gezondheid, PLYGRND.city, Fanride, InkTeam, VanMoof, Lubbers de Jong, Emerce, Guts Tickets, WeTransfer, KLM, Adidas, Nalta, Mojo Concerts, NPO, Paradiso, Amsterdam Dance Event, ESNS, Friendly Fire, Your Majesty, Handpicked Agencies, Studio Dumbar, Dutch Music Export, Schiphol.
Woensdag 16 februari vindt een kick-off meeting plaats om 18.30 uur bij het kantoor van WINK in de A’DAM Toren. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Linda Holleman, via info@newdutchwave.com
Over New Dutch Wave
New Dutch Wave (NDW) is er om ambitieuze Nederlandse ondernemers in de creatieve en innovatieve sector internationaal te presenteren. Ze omarmen de continue vernieuwing die inmiddels kenmerkend is voor deze industrie. NDW creëert ontmoetingsplekken waar de deelnemers in contact komen met bijzondere en interessante mensen uit de hele wereld. De organisatie komt voort uit de creatieve industrie zelf en is in 2016 tot stand gekomen. Ieder jaar sluiten meer dan 50 partners zich aan om tijdens SXSW gezamenlijk te laten zien waarom Nederland in de top tien staat van meest innovatieve en creatieve landen in de wereld. Creative Holland is een belangrijke partner en financier van stichting New Dutch Wave. Voor meer informatie zie: www.newdutchwave.com en www.sxsw.com
Over Creative NL
Is het internationaliseringsplatform van de topsector Creatieve Industrie. Sinds een paar jaar wordt geëxperimenteerd met een innovatieve manier van buitenlandse handelsbevordering: het Creatieve Lab. Deze aanpak – in beginsel bedoeld voor Nederlandse creatieve MKB-bedrijven in Duitsland, China en de VS – bestaat uit een samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven met inzet van lokaal aanwezige business developers die kennis hebben van de Nederlandse creatieve industrie.
Een tweede pijler van Creative NL vormt de samenwerking met ambassades en consulaten, waarbij wordt gekeken welke lokale vraagstukken er spelen en hoe die tot concrete opdrachten kunnen leiden voor Nederlandse creatieve bedrijven.
Creative NL focust zich in toenemende mate op de creatieve impact die Nederland wereldwijd kan maken met het oog op de SDG’s (Sustainable Development Goals of Duurzame Ontwikkelingsdoelen) van de Verenigde Naties.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond