Deel dit artikel
-

Nextdoor vindt zijn rol in crisis

Het gebruik van de buurtapp Nextdoor zwelt aan vanwege het coronavirus. Nederlandse gebruikers ervan stellen zich hulpzaam op richting hun buurtgenoten.

“Over het hele land, in meer dan de 6.500 buurten waar Nextdoor actief is, zien we buren die elkaar hulp aanbieden of hulpgroepen starten voor de buurt. Als je thuis moet werken zie je duidelijk dat mensen terugvallen op hun buurt als sociaal vangnet”, vertelt Michel Visser van de lokale tak van Nextdoor.

De digitale flyers om hulp aan te bieden aan buurtgenoten werden drieduizend keer gedownload en er werden tien keer meer nieuwe groepen aangemaakt in de afgelopen dagen, meestal supportgroepen.

Het woord ‘boodschappen’ werd tachtig keer meer gebruikt in de afgelopen week en ‘hulp’ en ‘hulp nodig’ vijfhonderd procent meer.

Een jaar geleden ontving Nextdoor 123 miljoen dollar om zijn techniek door te ontwikkelen, sales op te tuigen en internationaal te groeien. De onderneming uit de VS is sinds vier jaar actief in Nederland. De app is een mengeling tussen een gemiddelde WhatsApp-groep voor een buurt en profielsite als Facebook. Het bedrijf zegt dat de app in ruim de helft van de Nederlandse buurten actief wordt gebruikt.

Afgelopen februari bracht het bedrijf in de VS een app uit voor functionarissen van publieke diensten. Gemeentes, politie en brandweer kunnen direct contact leggen met geverifieerde gebruikers van de diensten, buurtgenoten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond