Deel dit artikel
-

Nielsen levert Facebook onafhankelijke advertentiedata

Marktonderzoeker Nielsen gaat het sentiment van gebruikers naar de advertenties op Facebook in kaart brengen. Hieronder vallen onder meer bewustwording, herkenning, associaties, merkvoorkeuren en koopbereidheid.

Dat meldt de Wall Street Journal. Hiermee zou het voor adverteerders inzichtelijker moeten worden in welke mate een advertentie op het sociale netwerk de gebruikers aanspreekt.

Facebook gaat gebruikers met een poll vragen stellen over verschillende display advertenties. Deze data speelt het sociale netwerk voor verwerking vervolgens weer door aan Nielsen.

Uiteindelijk maakt Nielsen er een pakket van, om aan te bieden aan de adverteerders. Dit product krijgt de naam Nielsen Brand Lift mee. Volgens Facebook kunnen ze zelf wel aangeven dat een display advertentie geld waard is, maar het wordt pas geloofwaardig wanneer een derde partij dit aantoont.

Het partnership is voor meerdere jaren afgesloten.

Onlangs werd bekend dat Facebook winst maakte. De verwachting was deze mijlpaal ergens in 2010 te bereiken. Dit is het afgelopen kwartaal al gelukt.

Bron foto: Wrote (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond