Nielsen/Netratings gaat bereik advergames meten

VNU-onderdeel Nielsen Netrating gaat het bereik van advergames meten voor het Amerikaanse videogame adverteerders-netwerk Massive. Eerder sloot Nielsen al een deal met marktleider Activision.
Nielsen/Netratings zal in het tweede kwartaal van 2005 beginnen met het meten. Massive gebruikt als eerste een adverteerdersnetwerk-structuur die veel lijkt op die van traditionele online adverteerders. Dat maakt het voor Nielsen/Netratings eenvoudiger om de metingen te verrichten.
Nielsen gaat het bereik van advergames die uit het netwerk van Massive komen op zowel consoles als PC's meten. Nielsen Netratings claimt de eerste te zijn die zo gedetailleerd het gedrag bestudeert van mensen die online spelletje spelen.
Bedoeling is ook dat Nielsen/Netratings wat de effectiviteit van de advergames van Massive is. Dat moet marketeers volgens Massive ook de benodigde munitie geven om advergames in te zetten om merken te bouwen. De laatste heeft een deal met zes grote gamesoftware-ontwikkelaars met 30 grotere titels in huis.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond