Deel dit artikel
-

Nieuw contentbureau integreert generatieve AI

Pablo van den Berg, ooit oprichter van contentbureau Yune, start in de vorm van Trojan Monkeys, een nieuw bedrijf. “Ik wilde niet hetzelfde doen. Nu produceren we content op een slimme manier, om de processen vliegend te starten.”

“Ja, we werken met generatieve maar de menselijke invloed blijft dominant. We maken artikelen, video’s en foto’s, strategiedocumenten en briefings om de werkprocessen sneller op te starten.”

Eind vorig week presenteerde Van den Berg zijn nieuwe bedrijf, maar achter de schermen is hij met zijn compagnons al wat langer bezig. Met technologie van de start-ups Aignima en AI Opener bouwen ze nu gespecialiseerde slimme agents. “Deze supercollega’s zijn getraind op en met het werk van klanten en helpen bij nieuw werk.”

Deze agents worden specifiek getraind op merkwaarden, eerdere campagnes en kennen de wereldse ontwikkelingen.

Beoogde klanten zijn merken en reclamebureaus die hun processen willen fijnslijpen.

Reflecterend op de snelle veranderingen in de markt, introduceert Trojan Monkeys ook een innovatief eigendomsmodel. Dit deelt eigendom en verantwoordelijkheid over een netwerk van partners. Daarnaast zet het nieuwe bureau in op een andere beloningsstructuur. “In een wereld die constant verandert, moeten onze bedrijfsstructuren net zo dynamisch zijn als de markt zelf”, stelt Van den Berg.

De ondernemer verkocht zijn bedrijf Yune in 2017 aan IPG Mediabrands.

Hij is aandeelhouder in de partnerbedrijven Aignima en AI Opener.

Deel dit bericht

1 Reacties

Paul Hoff

hi Pablo, spannende zet. Ik vroeg me af hoe je het hebt geregeld met copyright en aansprakelijkheden die hier ontstaan? Liggen die bij TM of bij de klant of…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond