Deel dit artikel
-

Nieuw, groot netwerk retailmedia door overname

RAP Media, specialist in instore digital signage, neemt de Octocast-software en contracten over van branchegenoot UW-s. Hierdoor ontstaat een netwerk van bijna vierduizend schermen in food- en non-foodretail.

Het nieuwe netwerk zal komende weken in de markt worden gezet onder de naam RRUN.

In de nieuwe constellatie hebben winkeliers volledig grip en controle over wat er op hun schermen verschijnt, van entreescherm tot kassamonitor. Het wordt net zo makkelijk om eigen, lokale content te tonen als landelijke campagnes.

Met techbedrijf RetailMedia.One is een afspraak gemaakt over het exclusieve beheer van de campagnes. Dankzij deze integratie worden campagnes automatisch verkocht, beheerd en financieel afgehandeld.

Door de strenge gatekeepersfunctie van RetailMedia.One ontvangen retailers per campagne een eerlijke vergoeding, zonder zelf te investeren of extra handelingen te verrichten. Bovendien verdwijnen spookadverteerders: partijen die weken- of maandenlang op winkelschermen draaiden zonder dat iemand ooit een factuur stuurde.

Het systeem werkt op vrijwel alle gangbare besturingssystemen. Hardware en onderhoud wordt door RAP Media verzorgd.

“Met RRUN verdienen retailers structureel aan eigen retailmedia en worden ze onderdeel van een groot landelijk en programmatic netwerk dat interessant is voor grote adverteerders en bureaus”, aldus Mark Stockx, oprichter van RetailMedia.One.

Het nieuwe netwerk retailmedia is gekoppeld aan het retail intelligence-platform NORM, dat bereik, effect en salesimpact van campagnes valideert en snel inzichtelijk maakt voor retailers als adverteerders.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond