Deel dit artikel
-

Nieuw kennisplatform voor Europees e-commerce

Een nieuw platform voor online retailers, Cross-Border Commerce Europe, wil internationale webwinkels helpen beter hun werk te doen op de Europese markt.

Vandaag lanceert Carine Moitier het platform met een aantal launching members. Onder hen: Carrefour (FR), Ikea (ZW), Wijnvoordeel (NL), Marks & Spencer (UK), Massimo Dutti (SP), Pupa (IT), Vente-Exclusive (B), Galeria Kaufhof (D) en Nespresso (ZW).

Moitier stond in België mede aan de basis van de brancheorganisatie beCommerce in 2005. Dat is de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org. Ze merkt dat zelfs internationaal werkende webwinkels te weinig goede kennis en contacten hebben om hun business te helpen groeien. “We beogen de crossborder business van onze leden te versnellen.”

“Het nieuwe Cross-Border Commerce Europe platform is ontstaan uit een eenvoudige vaststelling: heden zijn er verschillende Europese e-commerceassociaties in de nabijheid van de Europese Commissie en het Europees Parlement, maar hun bereik is relatief beperkt tot lobbying activiteiten. De markt wil een nieuwe aanpak voor bedrijven die online verkopen aan consumenten of bedrijven, ongeacht ze pure player of omnichannel (met fysieke winkels) zijn. Van begin af aan is CBCommerce.eu bottom-up gepositioneerd luisterend naar distributeurs en internationale merken. Het platform is ook gericht aan Europese MKB’ers die de groei van hun ec-ommercekennis land per land in Europa willen accelereren.”

De kennisorganisatie wil zich ook begeven op het lobbyterrein om beter de vertaling te helpen maken van Europese regels naar de praktijk.

Tot de eerste leden behoren ook Worldline, MyBank, Oney en SellSecure.

Foto: Kojach (cc)

Dit bericht is 5 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond