Deel dit artikel
-

Nieuw bij Mediamarkt: in drie minuten telefoonabonnement afsluiten

In twee tot drie minuten tijd een nieuw mobiel telefoonabonnement afsluiten, waar dit eerst 20 minuten duurde. Dat wil MediaMarkt in samenwerking met CM.com in haar winkels mogelijk maken.

Voor het afsluiten van een telefoonabonnement moesten klanten tot voor kort de nodige tijd uittrekken. Zo moeten bankgegevens en identiteit handmatig worden ingevoerd en is een proefbetaling van 1 eurocent vereist.

Vanwege de Inkomsten en Lasten Toets (ILT) moeten klanten daarnaast mondeling hun inkomensgegevens en woonlasten delen met winkelmedewerkers.

Bij MediaMarkt is dat met de nieuwe afsluitservice verleden tijd, zo belooft de retailer.

Het vereenvoudigde proces bestaat uit drie stappen. Via een SMS of het scannen van een QR-code op het scherm van de MediaMarkt-medewerker komt de klant in een beveiligde omgeving. Met een iDEAL-betaling van één eurocent via de bankieren-app neemt de klant de eerste stap in het verificatieproces, namelijk voor validatie van het rekeningnummer.

Met de online identificatiedienst iDIN geeft iemand eenmalig toestemming om persoonsgegevens die bij de bank bekend zijn, zoals NAW-gegevens, telefoonnummer en e-mail, met MediaMarkt te delen. Dit werkt net als een iDEAL-transactie, alleen dan zonder betaling.

De laatste stap is het delen van gegevens over het netto-inkomen en de netto woonlasten (de ILT-toets). Of dit nodig is, hangt af van het gekozen abonnement.

De grote telecomproviders zijn inmiddels aangesloten bij de nieuwe dienst. MediaMarkt verwacht de komende tijd nog ook kleinere aanbieders mee te kunnen nemen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond