Deel dit artikel
-

Nieuw netwerk voor Digital Out Of Home (DOOH)

Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Daarbij kunnen campagnes op grote beeldschermen centraal aangestuurd worden zonder technische tussenkomst van media-exploitanten.

Campagnes kunnen realtime worden aangepast en uitgezonden. Voor complete netwerken of schermen afzonderlijk.

Liveposter gebruikt verder locatie gerelateerde data zoals consumentengedrag en weersomstandigheden om campagnes te optimaliseren.

De eerste campagne via Liveposter is samen met Wehkamp en Ngage Media uitgevoerd: een dynamische contentcampagne op basis van het actuele weer in zeven verschillende steden met de nadruk op fashion en tuin.

Op het moment dat het in een van de steden begon te regenen werd een Wehkamp mode-uiting met een paraplu getoond. Zodra de zon zich liet zien, werd de uiting realtime vervangen door een versie met tuinassortiment.

Posterscope is naar eigen zeggen het eerste OOH mediabureau dat geprogrammeerd adverteren aanbiedt op DOOH schermen van Ngage Media, JCDecaux en Exterion.

Deel dit bericht

6 Reacties

Quintijn - NMPi

Leuke case, maar niet heel vernieuwend. Transavia gebruikt al 2 jaar lang programmtic ingekochte DooH schermen, met activatie o.b.v. sneeuwhoogte op de ski-pistes en volledig dynamische ads met de sneeuwhoogte erin verwerkt.

Erwin Boogert

De vraag is dan hoé ze dat toen, via welke partijen. Heb je daar zicht op?

Michael - Traffic Builders

Mhh. Het klopt wel dat Ngage Media nog niks programmatic weg zette… Dus is het “nieuw”
Vraag me wel af waarom ze kiezen voor LiveScope en niet voor partijen die qua techniek en applicatie verder zijn naar mijn weten; My Adbooker / Broadsign als SSP die al koppelingen hebben met DSP’s ook –> OutMoove, Adform en ik geloof binnenkort zelfs DoubleClick…

Quintijn - NMPi

@Erwin, dit doen ze idd niet via Ngage, daarom is de bovenstaande claim ook niet fout, maar dat neemt niet weg dat het niet een geheel vernieuwend iets is.

Transavia doet dit via de DSP Outmoove met o.a. de inventory van MyAdBooker en als agency zijn wij, NMPi, betrokken samen met ons technology zusje DQ&A om de benodigde techniek beschikbaar te stellen. Zo hebben we met DQ&A zelf een ‘trigger engine’ ontwikkeld om de campagnes automatisch te kunnen beïnvloeden (status, creative, bid en pacing) o.b.v. externe data signalen, zoals sneeuwhoogte op de pistes.

Bas van den Hoogen - Posterscope

Het klopt dat DooH inzetten op basis van weer niet vernieuwend is. dat was het punt ook niet. Het was voor ons het moment om Liveposter te lanceren. Wat wel het punt is dat we een directe connectie hebben met de schermen van de exploitanten. Zonder tussenkomst van een DSP of SSP en niet afhankelijk zijn van de inventory van een derde partij (scheelt allemaal weer centjes). We hebben nu 3 partijen “alvast” aangesloten. maar we kunnen ALLE schermen aansluiten en aansturen van elke exploitant als dat nodig zou moeten zijn.

Michael - Traffic Builders

@Bas

Ik blijf dan toch erg nieuwsgierig, omdat het digitale aspect van de scherm voor 90% via de techniek van BroadSign loopt.
Omzeilen jullie die sotware/techniek of hebben jullie er een partnership mee?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de toekomst, omdat BroadSign zijn eigen SSP lanceert. Hoe gaat de inventory worden verdeeld straks?
Via headerbidding bijvoorbeeld?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond