Deel dit artikel
-

Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod

Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.

Dat laat de vergelijker weten aan Het Financieele Dagblad. Waar tot twee weken geleden het dagaanbod met twee procent schommelde is dat nu vijf procent.

In de aanloop naar het nieuwe prijsbeleid liet een aantal van Nederlands grootste webwinkels, samen goed voor honderden miljoenen euro’s omzet, weten dat ze hun producten van Kieskeurig.nl zouden terugtrekken. Als ze die intentie hadden waargemaakt dan was er sprake geweest van een leegloop. Daar is het volgens de Sanoma-dochter niet tot gekomen.

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig houdt in dat winkeliers een klikprijs betalen die is gebaseerd op de verkoopprijs van een product. Die prijs betaalt een adverteerder, zijnde de webwinkelier, op het moment dat een consument vanaf de vergelijkingssite naar een webwinkel klikt.

Voor verkopers van goedkopere artikelen is de vergelijker daarom goedkoper geworden. Zij kunnen de site nu gaan gebruiken om deze rendabel te gebruiken om het bezoek aan hun site te vergroten. Voor verkopers van duurdere artikelen kunnen de tarieven in een aantal gevallen juist niet meer uit, reden om – onder meer voor de Bijenkorf – ermee te stoppen.

Foto: Fikret Onal (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond