Deel dit artikel
-

Nieuw product MediaMarkt voor merkadverteerders

MediaMarkt komt met een nieuw reclameproduct waarmee merkadverteerders extra aandacht kunnen kopen in de app en site van de elektronicawinkel.

Sponsored Brand Ads kunnen sinds gisteren geboekt worden in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Polen en Zwitserland. MediaMarkt voegt hiermee een optie toe aan zijn digitale reclamepallet. Het stelt zijn partners in staat om nu ook de bovenkant van de funnel te benutten en de merkbekendheid en zichtbaarheid te vergroten.

De internationale uitrol van dit product is een belangrijke stap in het bereiken van MediaMarkts doel om zijn retail media-business in twee jaar uit te breiden naar 45 miljoen euro aan omzet voor alle acht genoemde landen.

Belangstellende adverteerders en hun bureaus vinden een systeem dat is gebaseerd op technologie van Criteo.

Naast Sponsored Brand Ads zijn er drie andere retailmediaproducten beschikbaar. Sponsored Product Ads belichten bepaalde producten tegen betaling vanuit de zoekfunctie in de MediaMarkt-webshop.

Met A+ Content kunnen fabrikanten gedetailleerder productpagina’s maken. Hoe beter de informatie, hoe vaker men een product zal willen overwegen, is de gedachte daarachter. Het laatste reclameproduct is MediaMarkt Reporting, wat inzichten biedt in zowel website als sales data. Deze gedetailleerde rapporten helpen om alle stappen in de customer journey nauwkeurig te volgen.

Foto: CardMapr.nl, Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond