Deel dit artikel
-

Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd

Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met donderdag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.

De nadruk van de aankondigingen ligt op het bieden van nieuwe tools om merken – en de ontwikkelaars die voor hen werken – te helpen meer gepersonaliseerde ervaringen te bouwen en diepere integraties te bieden tussen de verschillende diensten in de Experience Cloud.

Adobe heeft ook nieuwe partners aan het Adobe Experience Cloud-ecosysteem toegevoegd, waaronder OneTrust die e-commerce-integraties met FedEx, Walmart en PayPal mogelijk maakt.

Onder meer heeft bedrijf een aantal nieuwe functies aangekondigd voor Customer Journey Analytics, een tool voor het volgen van klanten op verschillende platforms die deel uitmaken van het Experience Cloud-portfolio van het bedrijf.

Nieuw is een experimenteerfunctie in Journey Analytics waarmee gebruikers scenario’s uit de echte wereld kunnen testen en hun resultaten kunnen analyseren. Een bedrijf kan dan bijvoorbeeld zien of een wijziging in zijn mobiele app de interacties met het callcenter vermindert.

Dit alles wordt aangedreven door machine learning-modellen. Adobe zegt dat dit algoritme rekening houdt met historische gegevens, vergelijkbare campagnes, doorlopende benchmarks en meer.

Adobe belooft meer personalisatie op schaal en uniforme workflows dankzij de integratie van Adobe Experience Cloud-apps in Adobe Experience Platform (AEP). AEP is het open bedrijfsplatform dat gegevens omzet in realtime klantprofielen waarmee merkinteracties gepersonaliseerd kunnrn worden.

Hoogtepunt is de lancering van de Adobe App Builder for Commerce. Hiermee biedt Adobe ontwikkelaars tools voor het bouwen van content- en commercetoepassingen in de cloud.

Adobe heeft tot slot een metaverse-ready playbook voor merken uitgebracht en een toelichting gegeven op de zijn aankomende Substance 3D Modeler en augmented reality (AR) shopping tools. Bovendien onthulde Adobe samenwerkingen met toonaangevende merken – waaronder The Coca-Cola Company, Epic Games, NASCAR, en NVIDIA – op het gebied van de metaverse.

De bedoeling is creatieve 3D-tools te integreren in Adobe Experience Cloud, met name Adobe Commerce, Adobe Experience Manager, Adobe Analytics, en Adobe Target.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond