Deel dit artikel
-

Nieuwe app Pascal Ontijd (SnappCar) helpt bij ultieme besteding vrije tijd

Pascal Ontijd, medeoprichter van deelautoplatform SnappCar, heeft zich op een nieuw project gestort. Anno 2019 is tijd een schaars goed. En dus willen we er álles uithalen. Daar moet een nieuwe app Soulpicks voor gaan zorgen.

Soulpicks helpt gebruikers om snel en makkelijk hun vrije tijd altijd en overal optimaal in te vullen. Niet op basis van wensen van adverteerders, maar aan de hand van de voorkeuren van de gebruikers zelf, hun bekenden en inspirerende experts.

Met Soulpicks lanceert Ontijd naar eigen zeggen een voorloper in de nieuwe generatie sociale media die alle aspecten van vrije tijd combineren en waarin alles draait om de voorkeuren van de gebruiker, het dienen van zijn gemak en zijn privacy.

Ontijd: ‘Als je kijkt hoe we tot dusver tot een besluit over de invulling van onze kostbare vrije tijd komen, dan verloopt dat proces eigenlijk heel onlogisch: we vertrouwen op onbekenden die beoordelingen schrijven die bovendien vaak direct of indirect zijn ingekocht. Of we baseren ons op blogs of andere media die in veel gevallen betaald worden om aandacht te besteden aan een bar, restaurant of festival. Het is vaak veel zoeken en dan nog is de kans op teleurstelling groot, want die adverteerders en influencers hebben een heel ander belang dan jou écht een mooie plek te laten ontdekken.’

Op dit moment zijn onder meer wijnkenner Robin van Bastelaar (De Librije), eigenaar van Restaurant Herberg onder de Linden, Tanja Klein Nijenhuis, cocktailexpert Tess Posthumus en modefotograaf Sophie van der Perre als expert verbonden aan Soulpicks.

Ontijd wil geen inmenging van adverteerders of sponsoren. Zo kunnen gebruikers een keuze maken die volledig is gebaseerd op inhoudelijke argumenten en voorkeuren.

Het is echter zeker geen hobbyproject, zegt Ontijd tegen Emerce. “Ik ben er al een tijdje mee bezig en we werken er met een groep mensen aan. Tot nu toe is er al 700.000 euro ingestopt.”

Ontijd heeft al wel een verdienmodel in gedachten. Een deel van de app blijft gratis, maar voor extra’s zal uiteindelijk moeten worden betaald. Ook zijn commissies mogelijk als gebruikers bijvoorbeeld een hotel via de app boeken. Daar is nu nog geen sprake van. “We willen eerst een goed product in de markt zetten. Vandaar alles gratis is. Ook de influencers werken nu nog belangeloos mee.”

Soulpicks lanceert eerst in Nederland, daarna wordt het platform internationaal uitgerold.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond