Deel dit artikel
-

Nieuwe apps bij Triodos Bank

Triodos Bank heeft vorige week zijn mobiele app opnieuw uitgebracht. De publicatie is het sluitstuk van een digitale transformatie die drie jaar geleden werd ingezet.

“Eigenlijk begint de digitale transformatie nu pas”, zegt marketingdireteur Greo Belgers. “Een paar maanden geleden ging de nieuwe IT-architectuur live, volgden de websites en nu de apps. Maar voor de organisatie, die ook anders gaat werken, begint dat nu pas.”

De bank spiekte O.A. bij ABN AMRO en ING en besloot ook voor een deel van de organisatie over te gaan op het zogeheten Spotify-model. Waar wordt gewerkt aan digitale vernieuwing is de organisatie is niet meer onderverdeeld in afdelingen. De scrummethodiek is leidend in zes domeinen. Die adresseren alle interne en naar buiten gerichte activiteiten.

De nieuwe app wordt erg goed ontvangen. “Het regent sterren”, aldus de directeur die ooit een heuse Oscar won in zijn tv-tijd en daarna met drie compagnons creatief bureau Dawn oprichtte.

De nieuwe IT-architectuur zorgt ervoor dat de app iedere twee weken kan worden geüpdatet. Uiteindelijk moeten alle features en inhoud die de website biedt ook via het mobiele kanaal beschikbaar zijn.

Momenteel toont Triodos zijn onderscheidende karakter door in de app op een landkaart te tonen welke organisaties of projecten in iemands fysieke omgeving door de bank worden gesteund. “Klanten met betaal- en spaarrekeningen zijn erg betrokken bij ons verhaal en willen graag horen wat wij met hun geld doen.”

De product owner van het digitale programma Wout van den Dool: “In de ‘feed’, een apart onderdeel van de navigatiebalk, zullen verhalen worden verteld die het duurzame karakter van de bank tot uitdrukking brengen.”

Het jaar 2019 staat in het teken van het optimaliseren van de kanalen en nieuwe interne bedrijfsprocessen.

PSD2 brengt een interessant vraagstuk naar voren. “Hoe zorg je ervoor dat klanten ónze identiteit blijven herkennen wanneer ze hun informatie via de apps of sites van anderen tot zich nemen? We hebben wel ideeën over hoe je dat kunt doen, maar die houd ik nog voor me.”

Triodos Bank heeft 700.000 klanten De helft in Nederland, de rest in België, Duitsland, Spanje en Engeland.

Enkel aan het einde van elk jaar houdt Triodos Bank een reclamecampagne. Die is net van start gegaan en draagt dit keer het het thema ‘Echte keuzes‘.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond