Deel dit artikel
-

Nieuwe marketplace Takeaway.com voor digitalisering restaurants

Just Eat Takeaway.com laat een nieuw B2B e-commerceplatform bouwen voor restaurants. Vanuit deze omgeving kunnen ondernemers inkopen bij leveranciers doen.

De tienduizenden restaurants die bij Just Eat en Takeaway.com zijn aangesloten krijgen in de loop van juli of augustus een nieuwe winkelomgeving op die sites te zien. Dat is het gevolg van een technische omkat die nu door technische specialist Dept wordt uitgevoerd.

Het systeem, gebaseerd op Commercetools, moet het digitale werkblad worden waar een restaurateur veel van zijn normale dagelijkse bezigheden moet kunnen verrichten. In de webshop kan hij zaken aanschaffen voor het restaurant en de bezorging. Dat varieert van professionele keukenapparatuur en disposables tot ingrediënten en kleding voor bezorgers. Dat veronderstelt wel dat de leveranciers ook op de portal zijn aangesloten.

Een dergelijk systeem moet toegevoegde waarde opleveren voor de restaurants die voorkomt dat ze willen overwegen naar andere bezorgdiensten over te stappen.

Sarah Wubben, operations director bij Dept, zegt in een persbericht: “We zien veel kansen om het maaltijdbezorging ecosysteem verder te laten groeien, maar de eerste focus is een succesvolle migratie.”

Als de overname van Grubhub doorgaat, heeft Takeaway.com op vier continenten in 25 landen zeventig miljoen actieve klanten via 360.000 aangesloten restaurants.

*) Update 29-06-2020 16:06: In een eerdere versie van dit verhaal werd ook melding gemaakt van – wat heet – het restaurantportal. Dat staat in technische zin los van dit verhaal en is daarom uit de tekst verwijderd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond