Nieuwe campagne Spotify zoekt aandacht van adverteerders
Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.
Centraal in de campagne staan ‘bubbels’, grote zeepbellen waarin leden van Spotify zich in hun eigen wereld wanen. In een wereld van drukte, afleiding en prikkels schetst de muziekstreamer dit als aantrekkelijke, gefocuste plekken voor adverteerders.
Het Zweedse bedrijf verdient nu nog het overgrote merendeel van zijn geld met het innen van abonnementsgelden. Daar wil CEO Daniel Ek verandering in brengen. Hij investeert al jaren intensief in podcast- en reclamesystemen om een tweede fundamentele bron van inkomsten aan te boren.
Als reclamesysteem is Spotify qua features, variabelen en analytics nog lang niet opgewassen tegen Amazon, Facebook en Google.
De campagne ‘All Ears On You’ draait internationaal en bestaat uit audio- en videocommercials en social uitingen.
Foto: Thorsten Koch (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond