Deel dit artikel
-

Nieuwe co-CEO voor Instabox (Red je Pakketje)

Het Zweedse Instabox, sinds dit jaar het moederbedrijf van Red je Pakketje, stelt een nieuwe, tweede CEO aan.

De co-CEO is Tom Englund, een ondernemer uit Zweden die op zijn thuismarkt eerder al naam maakte met het softwarebdrijf Tobii. Dat doet aan eyetrackingonderzoek.

Bij Instabox zal Englund zich hoofdzakelijk richten op de organisatie, het inrichten ervan met het oog op internationale groei.

Naast CEO en oprichter Alexis Priftis komen nog drie andere personen op managementniveau erbij. Dat zijn: Laurens Zanoli als hoofd Verkoop in de Benelux, Leilei Tong als eindverantwoordelijke voor duurzaamheid en Victor Melander als communicatiebaas.

De groei van Instabox wordt gefinancierd door de Scandinavische investeerder EQT. Met diens geld werd afgelopen mei de Nederlandse bezorgddienst Red je Pakketje gekocht.

De Nederlandse dochter maakte vanochtend bekend dat het zijn capaciteit in Zwolle met verdrievoudigt met de ingebruikname van een nieuw distributiecentrum. Dat is 7.200 m2 groot. Vanaf deze locatie rijden chauffeurs dagelijks twaalfduizend groene kilometers, zowel met elektrische bussen als bussen op biodiesel.

Instabox is begonnen met het plaatsen van pakketkluizen in Nederland, wat in Zweden zijn kernactiviteit is. Het doel is drieduizend locaties binnen twee jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond