Deel dit artikel
-

Nieuwe dienst koppelt AdWords aan telefoonnummers

Callconversions lanceert een dienst waarmee marketeers de conversie van online reclame naar inbound telefonie kunnen meten.

CallConversions is de naam van de nieuwe dienst die het bedrijf in Nederland uitbrengt. De werking is eenvoudig. Een online marketeer laadt specificaties van zijn online campagne in op de site en krijgt daar verschillende telefoonnummers voor toegewezen. Dit werkt voor AdWords, socialmediacampagnes, maar ook gewone websites.

Eigenaar Bouke Majoor: “Het zwarte vlak in online marketing is dat bedrijven hun telefonische response niet kunnen herleiden vanaf welk marketingkanaal deze afkomstig is. Met dit systeem kunnen marketingbureaus dezelfde dienstverlening en inzichten bieden als de Amerikaanse partijen”, zoals Reach Local.

De vraag naar lokaal georiënteerde online marketing groeit zichtbaar. Spotzer Media uit Amsterdam deed afgelopen zomer een Engelse overname om een vergelijkbare AdWords- annex -telefoondienst te kunnen bieden. Dit bedrijf, Akesios, werkte voor onder meer Scoot en DTG. Daarnaast beginnend lokale diensten als Scoupy en Voradius en die van Google zich steeds duidelijker te manifesteren.

De bureaus In2search en Traffic4u zijn de eerste bureaus die gebruikmaken van de diensten van CallConversions. De techniek wordt geleverd door telecombedrijf Voys.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Voys Telecom

Een correctie vanuit Voys: wij zijn niet het bedrijf dat de dienst lanceert; dat is CallConversions. Hoewel wij als zakelijk telecomprovider trots partner zijn van dit bedrijf, is CallConversions op geen enkele manier een onderdeel van Voys Telecom. Onze API’s stellen anderen in staat om prachtige producten en diensten te bouwen en CallConversions geeft een goed voorbeeld van de mogelijkheden daarvan.

Wij feliciteren eigenaar Bouke Majoor en andere betrokkenen met de lancering van CallConversions en wensen hen heel veel succes bij het uitrollen van de dienstverlening.

André Scholten

Helemaal nieuw is het niet natuurlijk, met het systeem van Voys kan dit al ruim 3 jaar: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101028_telefoongesprekken_doormeten_in_je_web_analytics_pakket

Bouke

Dag André, dat klopt helemaal! In de basis is het niet nieuw. Maar het wegnemen van de technische complexiteit, het tot op zoekwoord- en zoekopdracht niveau doormeten van telefonische conversies in een dienst waar marketingbureaus dit als standaard kunnen gaan aanbieden natuurlijk wel.

Zeker wat in dit artikel ook wordt beschreven, lokaal georiënteerde online marketing groeit. Dan mag call tracking geen complexiteit met zich meebrengen. Het moet toegankelijk zijn voor iedereen. Inzicht in de kosten vs de opbrengsten wordt steeds belangrijker, met CallConversions is eenvoudig in te zien hoeveel je gebeld bent n.a.v. je marketingactiviteiten en krijg je dus betere inzichten in de ROI van al je marketingactiviteiten.

Paul Haarman

Lijkt me een prima oplossing voor het probleem van conversie allocatie. Wel zit ik nog met een vraag. Op de landingspagina wordt een specifiek telefoonnummer vermeld, wanneer dat gebruikt wordt werkt het prima. Maar als een bezoeker via bijv. AdWords op een landingspagina terecht komt en daarna door de website gaat wandelen en contact opneemt via het telefoonnummer van de contactpagina, dan is die doormeting toch niet meer mogelijk? Informatieve website trouwens, die van CallConversions.

Bouke

Dank voor je reactie en compliment Paul.
Ook als mensen meer pagina’s / dieper liggende pagina’s bekijken zal hetzelfde specifieke nummer getoond worden.
Je plaatst op de website slechts een script, net als het Google Analytics script. Dit script zorgt ervoor dat afhankelijk van de bron
het juiste nummer op de gehele site getoond wordt. CallConversions is ontwikkeld om de complexiteit weg te nemen. Je hoeft
dus niet op elke pagina een aparte code neer te zetten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond