Deel dit artikel
-

Nieuwe investering in Helpling voor Duitse groei

Het bemiddelingsplatform voor huishoudelijke hulp Helpling haalt twintig miljoe euro nieuw groeigeld op. Met de investering van mediabedrijf ProSiebenSat.1 wil het bedrijf met name in Duitsland zichtbaarder worden. De zittende investeerders Lakestar en Mangrove brengen cash in.

Mede-oprichter Philip Huffmann (foto, links) vertelt tegen de Duitse krant Handelsblatt dat de investering de zichtbaarheid van Helplink moet vergroten. Een belangrijk onderdeel van de investering is mediawaarde die ProSiebenSat.1 inbrengt. Het bedrijf is in eigenaar van vijftien tv-zenders, onder meer de SBS-groep, en bereikt maandelijks 45 miljoen huishoudens. Op die zenders zal veel Helpling-reclame worden getoond.

Huffmans doel is om de komende twee jaar honderd miljoen euro omzet te realiseren. Afgelopen zomer was Helpling voor het eerst 2 maanden op rij winstgevend (EBITDA).

Sinds de oprichting door Rocket Internet vijf jaar geleden staken verschillende durfinvesteerders tegen de negentig miljoen euro in de onderneming uit Berlijn.

Helpling is in Europa naast de Duitstalige landen ook actief in Frankrijk, Engeland, Ierland, Italie en Nederland.

Landenbaas voor Nederland Michelle van Os licht toe: “Een deel van de investering bestaat uit mediawaarde die voornamelijk relevant is in Duitsland, een deel uit cash. Wereldwijd zetten we deze investering in om onze techniek te verbeteren. In Nederland specifiek gaan we aan de slag met zowel regionale uitbreiding als het opzetten van nieuwe verticals – andere huishoudelijke diensten die via ons platform kunnen worden aangeboden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kleine klusjes in en om het huis, ramen lappen, tuinieren en meubels in of uit elkaar halen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond