Deel dit artikel
-

Nieuwe investering, lagere waardering HelloFresh

HelloFresh trekt 85 miljoen euro nieuw venture capital aan van een partij die onbekend wil blijven. Deze nieuwe ronde geeft de verkoper van maaltijddozen een lagere waardering dan in de vorige ronde.

Twee partijen steken samen 85 miljoen euro in HelloFresh, zo maakte grootaandeelhouder Rocket Internet gisterenavond bekend. De zittende investeerder Baillie-Gifford is een van de twee partijen. De naam van de andere wordt geheim gehouden.

Het belang van Rocket Internet daalt van 56 naar 53 procent.

De nieuwe investering waardeert HelloFresh Group op twee miljard euro. Een jaar geleden lag de waardering bij investeerders nog op 2,6 miljard euro.

Dat is slecht nieuws voor Rocket Internet. Diens grootste bron van inkomsten is het rendement dat het realiseert op zijn investeringen. Lagere waarderingen brengen lagere inkomsten met zich mee.

De Duitse bedrijvenbouwer, waar ook Zalando groot is gegroeid, was van zins om HelloFresh eerder dit jaar naar de beurs te brengen. Dat plan ging uiteindelijk niet door omdat Rocket Interetn-baas Oliver Samwer naar verluidt een waardering verlangde van drie miljard euro.

HelloFresh noteerde in de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van 438 miljoen euro. Het verlies loopt op, mede vanwege de investeringen in vijf nieuwe distributiecentra die rond deze periode live gaan.

Foto: Jessica Spengler (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond