Deel dit artikel
-

Nieuwe investering voor The Next Closet

De marktplaats voor tweedehands mode The Next Closet heeft een nieuwe investeringsronde doorlopen. De totale externe investering, gedaan met zittende aandeelhouders, komt uit op drie miljoen euro.

“Deze ronde is bedoeld om nóg harder te groeien”, zegt directeur Thalita van Ogtrop in een telefonische toelichting. “We claimen dat we marktleider zijn in de Benelux in onze niche maar willen toch het gaspedaal er nog even goed op zetten. We willen zo dominant worden dat buitenlandse partijen niet willen overwegen naar Nederland te komen.”

Het bedrijf uit Amsterdam biedt een handelsplatform waar voornamelijk vrouwen tweedehands designer fashion onderling verhandelen. Dit is een groeimarkt waarin de kaarten nog moeten worden verdeeld .

Van Ogtrop zegt in een persbericht: “We hebben nog nooit zo snel een ronde gesloten als deze. De markt laat zien dat de interesse voor tweedehands designer fashion snel groeit, dus we pakken het momentum! Daarnaast laten we elk jaar een groei van meer dan honderd procent zien.”

“Toen we The Next Closet in 2013 startten, had tweedehands fashion een stoffig imago en was het niet toegankelijk en hip. Nu zien we precies het tegenovergestelde: het is juist een statement. Vrouwen, waaronder influencers, willen laten zien dat ze bewust shoppen, investeren in kwaliteit en hergebruiken wat er al is.”

De omvang van de huidige financieringsronde bedraagt een half miljoen euro. Het geld wordt gebruikt om de kwaliteit van het aanbod op de site te verbeteren en de service en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Begin dit jaar stelde The Next Closet de ex-CMO van Tiqets aan, Bas Willemse, om de marketingstrategie meer aandacht te geven.

The Next Closet is opgericht door Lieke Pijpers (foto, links) en Thalita van Ogtrop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond