Deel dit artikel
-

Nieuwe investering voor urban app CityLegends

CityLegends haalt een kleine twee miljoen euro venture capital op. De Eindhovense start-up heeft een app waar skaters, freerunners en andere urban sporters locaties kunnen vinden.

Met het geld wil het jonge, sportieve bedrijf de internationale expansie stevig inzetten en de features van de app verder ontwikkelen. Daarnaast wil het de zakelijke mediakant doorontwikkelen voor merken en partners door middel van schaalbare en ondersteunende cultuurhandboeken.

De app is actief op het snijvlak van sport, cultuur en technologie voor Gen Z. Het helpt straatsporters de beste plekken te verkennen, real-life evenementen te faciliteren en meetbare video-inhoud te creëren via E-wedstrijden. Een ‘straatstrava’.

Op CityLegends nemen straatsporters het tegen elkaar op door hun creativiteit, zoals een gefilmde skate-truc, te posten op de app, die te zien is in een timeline zoals die van Instagram. De andere gebruikers stemmen vervolgens wiens werk de meeste indruk maakte. De winnaar verovert zo een spot, een battle of een toernooi en wint geld of prijzen van merken die de community sponsoren.

Ook kunnen straatsporters er nieuwe spots in andere steden mee ontdekken.

Deelnemers aan deze investeringsronde zijn GFR Fund (San Francisco), Dutch Sport Tech Fund (tweede keer), Leisure Fund, SportInnovator, Leansquare en LOF Brabant.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond