Deel dit artikel
-

‘Nieuwe’ MediaMonks stuurt op omzetverdubbeling

Het beursgenoteerde bedrijf boven MediaMonks wil de omzet en bruto winst tegen 2022 hebben verdubbeld. Topman Martin Sorrell denkt dat de fundamenten daarvoor op zijn plaats liggen.

Bovenop die fundamenten echter is nog versteviging van het huis nodig. De reclameman, die zijn pijlen en kapitaal puur op online business zet, wil organisch en door overnames groeien in de landen waar hij nog niet actief is. De aandacht gaat daarbij vooral uit naar digital data, content en programmatic reclame.

Dat vertelde Sorrell vanochtend bij de toelichting van de financiële cijfers van S4 Capital. Dat is het fonds waar MediaMonks en MightyHive onder vallen. De beursnotering verkregen ze door een reverse listing via Derriston Capital.

De cijfers die het bedrijf publiceerde klinken goed. De omzet en bruto winst stegen met respectievelijk 58 and 49 procent op pro-formabasis. Oftewel: de cijfers worden zo getoond alsof het volledig bedrijf een compleet boekjaar heeft gedraaid. Feitelijk is het echter zo, dat S4 Capital/MediaMonks pas sinds het voorjaar van 2018 bestaat. MightyHive werd zelfs daags voor kerst 2018 gekocht.

Er zitten op dit moment dubbel zoveel orders in de pijplijn als een jaar geleden, vertelt Sorrell.

De bedrijvengroep bestaat nu uit 1.200 man in zestien landen.

S4Capital schat dat veertig procent van de reclamebudgetten in 2017 bij digitale kanalen werd besteed. Het werkt met de veronderstelling dat dat percent tegen 2022 op 55 procent ligt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond