Deel dit artikel
-

Nieuwe naam en directie voor ConversionMob

Digitaal marketingintelligencebureau ConversionMob verandert zijn naam in Gradient. Joost Jongbloed treedt toe tot het management en krijgt de positie van algemeen directeur.

“ConversionMob is in 2012 opgericht als specialist in datagedreven SEA en SEO, maar dat dekt de lading niet meer”, legt Jongbloed uit. “Inmiddels leveren we data- en advertisingconsultancy en een SaaS-product door de hele keten, zodat marketeers zich weer kunnen focussen op de kern van hun werk: merkbouwen.”

Het idee achter de nieuwe positionering is het gegeven dat marketeers worden overspoeld door data en nieuwe technologie, maar weinig vanuit kwalitatieve consumenteninzichten werken. Zonder eerst het ‘verhaal achter de data’ echt te snappen, blijft het voor marketeers lastig big data gericht in te zetten en dus serieuze impact te maken.

“We ontwikkelen technologie, zoals algoritmes, scripting, tooling, voor marketing automation. Alles op basis van die consumenteninzichten. In feite is het een samenkomst van designthinking en datawetenschap. En de uitkomsten passen we toe binnen digitale marketing. Advertising is hierbij niet per se het einddoel, de vraagstukken liggen vaak breder.”

Gradient werkt voor bedrijven als McDonalds, InShared, HEMA, BVA Auctions, WE fashion en Achmea.

Jongbloed is sinds kort algemeen directeur bij het Amsterdamse bedrijf. Sinds de oprichting van ConversionMob is hij al betrokken als adviseur. Hij opereert naast CCO Peter Koonen, CPO Dave Kruizinga, CTO Roelof Blom en COO Siebren Benedictus. De nieuwe leiding stuurt zowel de consultancy als de product-activiteiten aan.

Dit bericht is 12 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond