Nieuwe naam voor entertainmenttak Alibaba

Alibaba noemt zijn divisie voor digitale media en entertainment voortaan Hujing Digital Media and Entertainment Group, waarbij Hujing het Chinese woord is voor orka (killer whale). Deze naamswijziging maakt deel uit van een bredere strategie om groei buiten de kernactiviteiten van e-commerce en cloud computing te stimuleren.
Volgens een verklaring op het officiële WeChat-account van Alibaba symboliseert de orka eigenschappen zoals grootte, flexibiliteit en intelligentie, die passen bij de visie van de entertainmentdivisie op digitale intelligentie, symbiose en geluk. Deze herpositionering sluit aan bij Alibaba’s bredere strategie om terug te keren naar de oorspronkelijke missie en nieuwe zakelijke kansen te verkennen.
De hernoeming past binnen het bredere dierenthema van Alibabas merken, zoals Tmall (zwarte kat) en Cainiao (rookievogel).
Twee jaar geleden kondigde Alibaba een ingrijpende herstructurering aan waarbij het bedrijf werd opgesplitst in zes afzonderlijke businessgroepen, met als doel interne silo’s af te breken en innovatie te bevorderen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond