Nieuwe portal EveryDay mikt op top 3
Telecombedrijf Tele2 is op de Nederlandse markt verschenen met de portalsite EveryDay.com . Met standaarddiensten als gratis Internet wil EveryDay zich opwerken tot de top 3 van Nederlandse portals. Maar die markt is al flink gevuld, en de diensten zijn tot nu toe niet echt onderscheidend van de concurrentie.
General Manager Niklas Zennström zegt echter dat er meer services aankomen die wél uniek zijn. 'De basis hebben we nu, en binnenkort zullen we meer aan de site toevoegen.' Wat er toegevoegd gaat worden, wil Zennström nu nog niet zeggen, in verband met koersgevoeligheid. Wel heeft de site inmiddels een overeenkomst met winkelsite Macropolis
Wel wil hij kwijt dat EveryDay mikt op een top 3-plaats in de Nederlandse portalmarkt. 'In Zweden zijn we in september gestart, en in december hadden we al de vijfde plek veroverd.' EveryDay heeft in Zweden nu een miljoen gebruikers.
'De meeste partijen profileren zich als gratis provider, terwijl wij juist meer een portal willen zijn die toevallig gratis Internet levert.'
De site moet 'het leven van alledag vergemakkelijken.' Door personalisatie moet de gebruiker een duidelijke start van de dag geven. 'Eenvoud staat bij ons dus voorop. Internet waar je in het leven van alle dag wat aan hebt, daar draait het om', zegt Zennström.
Everyday.com is een dochteronderneming van Société Européene de Communication ( SEC ), ook eigenaar van Tele2. Everyday.com opereert op de Nederlandse markt via een franchise-overeenkomst met Everyday Webguide AB, dat voor de helft eigendom is van de Modern Times Group , het bedrijf achter de gratis krant Metro .
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond