Deel dit artikel
-

Nieuwe tak Kinesso voor inhousing

Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.

In zekere zin gaat het performancemarketingbureau van IPG Mediabrands klanten helpen om weg te bewegen van digitale bureaus. Sinds een aantal jaar is er een beweging zichtbaar waarbij adverteerders hun performance-activiteiten zelf gaan doen in plaats van het uit te besteden. Wie zelf al specialisten in huis heeft, ondervindt weinig extra profijt van een het inhuren van externe specialisten.

Kinesso helpt bij het optuigen van een exitstrategie. In een persbericht zegt het: “De dienstverlening bestaat onder meer uit het uitdenken van de gewenste teamstructuur, het helpen vinden van de juiste kandidaten, het opleiden van specialisten, fungeren als sparingspartners voor specialisten of managers en het leveren van tijdelijke capaciteit. Daarnaast helpt Kinesso bij het selecteren, implementeren en benutten van essentiële marketingtools en -technologieën.“

Managing director Wouter Moen vult tegenover Emerce aan: “Het verschilt erg per bedrijf welke capaciteit ze in huis hebben en met welke senioriteit. Het aannemen van een specialist betekent niet per definitie dat je genoeg inhouse capaciteit hebt of de juiste senioriteit in huis hebt. Dat bepaalt uiteindelijk of je nog externe specialisten nodig hebt. Onze nieuwe dienstverlening is juist op deze flexibiliteit gebaseerd in combinatie met tech en data services.”

De nieuw opgerichte afdeling wordt geleid door Justus Wever directeur Strategy & Solutions.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond