Deel dit artikel
-

Nieuwe webwinkel met louter ‘circulaire’ cosmetica

Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.

De start-up uit Amsterdam heeft relaties met zes merken en via die route inmiddels tachtig producten (SKU’s) in de schappen. Dat zijn veelal voorraden die de fabrikant zelf niet meer zou verkopen of producten met een schoonheidsfoutje. Die voldoen niet de merkeisen en vallen bij hen buiten de boot.

Onlangs tekende oprichtster Sinem Tuncer een groot contract met Revolution Beauty uit Londen om van hen 86.000 producten in het assortiment op te nemen. Die items verschijnen in de komende weken in de winkel.

Miriam el Ghalbzouri, verantwoordelijk voor de marketing van Arkive, licht toe: “We zijn tegen waste. Als bedrijf richten we ons op de digitalisering in de beautywereld en het bereiken van doelgroepen waar grotere beautymerken wellicht meer moeite mee hebben.”

Arkive financiert tot op heden zelf de opbouwfase.

Foto: cerosunos (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond