Deel dit artikel
-

Nieuwkomers op online mediamarkt

Het broeit op de Amerikaanse markt van online mediabureaus. Een verhoogde activiteit is het gevolg van nieuwkomers als Immediabuy en Media Market Makers : online marktplaatsen voor adverteerders en exploitanten.

Vooral de lancering van Media Market Makers zou een verschuiving kunnen bewerkstelligen in de markt van media-inkoop waar DoubleClick en 24/7 sterke vertegenwoordigers zijn.

Bij Media Market Makers hebben adverteerders de mogelijkheid om hun wensen verregaand te specificeren. Zij kunnen sites selecteren op basis van demografische gegevens en andere eigenschappen van hun doelgroepen. Adverteerders kiezen door filtertechnieken de sites die aan hun campagne mee kunnen werken. Van hun kant selecteren de media-exploitanten de campagnes die ze het meest geschikt achten voor hun sites. Op die manier zouden adverteerders en media-exploitanten sneller tot overeenstemming kunnen komen en tegen lagere kosten.

Met dit concept denkt directeur Dennis Wong de gefragmenteerde online mediamarkt een nieuwe impuls te kunnen geven, zei hij tegen Internetnews.com . Zonder veel moeite zegt het bedrijf honderden sites te kunnen evalueren, de advertenties te plaatsen en de effecten te meten. Een van de nieuwe features die Media Market Makers aanbiedt, is de mogelijkheid te selecteren op creativiteit. Adverteerders kunnen zelf bepalen of ze afrekenen op basis van het aantal clicks of impressies dan wel de verkoopresultaten.

De site van de andere nieuwkomer Immediabuy werkt minder geavanceerd. Het biedt advertenties aan tegen vaste bedragen en bemiddelt zelf tussen adverteerder en media-exploitant. Het verschil tussen beide tekent de gefragmenteerde markt die gespecialiseerde diensten biedt voor verschillende adverteerders en zowel heel kleine als zeer grote media-exploitanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond