Deel dit artikel
-

Nike: half miljard online omzet op Singles’ Day

Op de Chinese koopjesdag Singles’ Day boekte Nike een half miljard online omzet. “Digital verweven in alle onderdelen van het bedrijf”, aldus topman John Donahoe. Hij zag weer een kwartaal van dubbelcijferige groei.

In het derde kwartaal van 2020 noteerde Donahoes bedrijf weer een digitale groei van tachtig procent. Voor de derde keer achter elkaar. En de Amerikaan verwacht niet dat dat zal afnemen. In de toelichting op de financiële cijfers zei hij vrijdagochtend dat het winkelbedrag van de consument structureel is veranderd.

Het coronavirus speelt Nike in de kaart. Het concern heeft jaren geïnvesteerd in de digitalisering van alle aspecten van de operaties. Van bevoorrading, fulfillment, reclame, loyalty en zeker ook directe verkoop. In de maanden tot eind september deed Nike verscheidene ‘digital first’ productlanceringen en zag in de VS zijn online omzet met een driecijferig percentage toenemen.

Donahoe benoemt nadrukkelijk dat een wezenlijk deel van de groei in het zomerkwartaal kwam van vrouwelijke klandizie. Het blijkt uit de cijfers dat een grotere publieksgroep geld steekt in het op peil brengen en houden van zijn gezondheid.

De concernomzet over het derde kwartaal kwam uit op 11,2 miljard dollar, en toename van negen procent. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) steeg in de periode met zeventien procent tot 1,5 miljard dollar.

De koers van het aandeel Nike steeg in het derde kwartaal van 97 naar 126 dollar.

Foto: Alessio Jacona (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond