Deel dit artikel
-

NIMA publiceert online marketingtest

NIMA publiceert een online test waarmee scholieren en studenten hun online marketingkennis kunnen toetsen.

De beroepsvereniging zet de test in samenwerking met de ontwikkelaar ervan Sqillzer online. De testen bevragen tien gebieden, waaronder: e-mailmarketing, social media, CRM, RTB, SEA, SEO en webanalytics. De resultaten laten zien hoe iemand qua kennis scoort op de verschillende gebieden.

Jurriaan Gorter, Manager Study Members & Exams van NIMA, legt uit: “Het biedt de mogelijkheid om voor en na iemands studie in te schatten hoe het is gesteld met zijn kennisniveau. Het verschaft professionals de mogelijkheid om hun niveau te toetsen en te benchmarken, en het verschaft bedrijven de mogelijkheid om het kennisniveau van medewerkers te meten en daarop te sturen.”

Voor NIMA is het ook een middel om relaties met onderwijsinstellingen te leggen en intensiveren. Manager Content Luuk Ros: “We willen eerder en beter op de radar bij opleidingen komen. Het biedt gebruikers ook de mogelijkheid te toetsen of een school of vak matchen met de praktijk uit het veld.”

Een toets duurt ongeveer een uur en is gratis voor studenten.

Foto: M Yashna (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Maarten

Waar kan je die test maken dan? Staat nergens een link op die site…

Erwin Boogert

Dat is wel opmerkelijk. Ik leg het aan ze voor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond