Deel dit artikel
-

NLZIET vernieuwt platform voor ‘betere kijkervaring’

Na ruim een jaar ontwikkeling brengt NLZIET, het platform met programma’s voor de publieke en commerciële omroep, een geheel nieuwe versie van haar platform uit. Met een nieuw uiterlijk, betere content display, rijkere live tv-ervaring en relevantere kijkaanbevelingen.

Tevens zijn de tv-zenders AT5 en Insight TV toegevoegd, waardoor het aantal live kanalen is gegroeid naar 36 zenders. De in Amsterdam gevestigde zender Insight TV focust zich op ‘millennials’ en de ‘Gen Z-generatie’ en biedt een breed scala aan lifestyle programma’s aan.

Een andere belangrijke verbetering zijn de gepersonaliseerde aanbevelingen, waardoor favoriete programma’s nog sneller vindbaar zijn en er een rijkere tv-ervaring ontstaat. Daarnaast zijn de live tv-ervaring en de tv-gids verbeterd.

Niels Baas zegt tegen Emerce: “De aanleiding om het design te vernieuwen was om de enorme hoeveelheid content, meer dan 150.000 programma’s, die onze partners aanbieden via NLZIET beter bij onze gebruikers te brengen zodat ze sneller en makkelijker de programma’s vinden die ze willen kijken. Het doel van het redesign is dus om onze gebruikers te faciliteren nog meer kijkplezier uit NLZIET te laten halen.”

“We kijken hier naar meerdere KPI’s denk bijvoorbeeld aan: groei in kijktijd per actieve gebruiker, time from app open to play, churn, maar bijvoorbeeld ook naar kwalitatieve feedback van gebruikers.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond