Deel dit artikel
-

Nokia exclusief op reclamefestival Cannes

Nokia is exclusief telecompartner van het jaarlijkse reclamefestival dat volgende week in Cannes wordt gehouden. De Finnen sponsoren een wedstrijd waarin reclamemakers binnen 48 uur een commercial moeten maken met een Nokia N95-telefoon.

"Volgende week woensdag beginnen en we hebben tot vrijdag de tijd om ons werk in te leveren. Zaterdagochtend wordt de winnaar bekend gemaakt." Dat zegt Daniël Samama van DDB Amsterdam die, samen met Tim de Waard, via de voorrondes van Jonge Honden op de filmwedstrijd in Cannes terecht kwam.

Samama en De Waard krijgen volgende week, net als de andere 26 teams, een gemodificeerde Nokia N95 en een Apple-computer. De telefoon bevat een iets professionelere, grotere lens dan een gewone N95. De commercial van 60 seconden die ze daarmee maken, bewerken ze op de Mac. De exacte opdracht wordt volgende week pas bekend.

De ludieke ‘telefoonwedstrijd’ is het directe gevolg van het sponsorschap van Nokia van het reclamefestival in Cannes. Meer in het bijzonder gaat het om de zogeheten Young Lions Films Competition. Nokia zal de deelnemers aan de wedstrijd gedurende die 2 dagen film. Het resulterende videomateriaal wordt verwerkt in de documentaire.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond