Deel dit artikel
-

Nominaties Dutch Interactive Awards 2018 bekend

De nominaties van de negende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekend gemaakt. De selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op variabelen als concept, design, resultaat en interactiviteit.

Driehonderd inzendingen van meer dan 150 bureaus zorgden ervoor dat de jury een pittige klus had aan de beoordelingen. Uiteindelijk maken 74 nominaties in 14 categorieën kans op de felbegeerde prijzen. De nieuwe categorieën Digitale Transformatie en Nieuwe Interfaces hebben innovatieve genomineerde cases opgeleverd. Ook dit jaar was de kwaliteit van de inzendingen hoog. Op 26 april zullen alle genomineerden hun werk presenteren en vinden de jury beraden plaats.

Op donderdag 31 mei worden de winnaars van de Dutch Interactive Awards bekendgemaakt tijdens de Dutch Interactive Awardshow in de Beurs van Berlage te Amsterdam (foto’s awardshow 2017). Het bereiken van de eindronde is al een prestatie op zich.

Hieronder de nominaties. De details van iedere afzonderlijke casus staan op Emerce’ eGuide.nl. De link naar ieder project staat hier op de nominatie-pagina.

De genomineerden voor DIA 2018 zijn:

Digitale Transformatie

  • Wedden op Real-Time Relevancy – Blue Mango Interactive
  • Prospery – Fabrique, Fincite, FiveDegrees, Deloitte, Virtual Affairs, Sopra en Ortec Finance
  • VIIA – Groningen aardbevings­bestendig – Freshheads
  • Hans Boodt AR – Snakeware
  • lamborghini Academy – twnkls, Innovam

Nieuwe Interfaces

  • IKEA Place – twnkls, SPACE10
  • Zelflerende chatbot voor Paaspop – E-sites
  • Mobile Voice Innovation – IBM iX, MediaMonks
  • Transavia Voice Assistant – Mirabeau
  • Hans Boodt AR – Snakeware

Service

  • Prospery, de eerste digitale vermogensbeheerder – Deloitte Digital, Fabrique, Fincite, FiveDegrees, Virtual Affairs, Sopra en Ortec Finance
  • XXImo Milo service app – E-sites
  • Stockon – Nooit meer zonder. – Fabrique, Q42
  • Powerpeers app – Greenberry, Elements Interactive
  • Regelneef – Dé app van energiedirect.nl – SuperHeroes
  • VaarWater – Uselab

E-commerce

  • Tony’s Choco Platform – Bitfactory, Studio Sugar Free
  • Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen – Soda studio
  • De nummer 1 beautywebshop van Nederland: JohnBeerens.com – Techtwo
  • Eric’s New York – The Mobile Company
  • Beerwulf.com – Valtech

Communities

  • Myinlife: de kracht van de eigen omgeving – Betawerk
  • VraagApp – De Wortel van Drie, Reframing Studio
  • #Polertiek – Elastique
  • De Monitor – NoProtocol
  • Socius Connect, unieke community schaalt op dankzij software – Way2Web Software

Campaign

  • Chocomel – Dept/ a friend of mine
  • Ikea – Geven met aandacht – Fabrique, OGD, Made for Digital, Triomf
  • De Boer & de boer, Een reis naar de herkomst van koffie – Greenberry, BrandDeli, Superhero Cheesecake, Kaliber Interactive, VR Gorilla, Sound Circus, Futurebrand, LigaNova, Zenith
  • #Hatersgonnalove – Tele2 geeft liefde aan online haters – iProspect, INDIE, CODE D’AZUR, MEC Storyboard, The Story Lab
  • Anonieme retail tickets converteren naar bekende klanten – Oxyma,
  • Samsung en StukTV bereiken millennials met Het Jachtseizoen – RTL

Activation

  • Porsche Into the frame – Achtung!, Oxford House, Sound Right
  • Bavaria #Carnavalvrij – Blauw Gras, CLIFF, Fama Volat, Mindshare, Newslab PR
  • Tele2 Super Super Super Selfie – iProspect, INDIE, CODE D’AZUR, MEC, Storyboard, The Story Lab
  • Jumbo PSV Dynamic Video Campaign – MediaMonks
  • There’s no single truth – Valtech, DOORROOD
  • Hartstichting HartenHelper – We Are Blossom, Mr Ynk

Brand

  • Davidoff – Burst
  • Kempen – Dept / TamTam, Kessels Kramers Van Santen & Bolleurs
  • Rijksoverheid designtaal voor digitaal – DutchGiraffe
  • Brandpunt+ – Greenberry, Elements Interactive
  • Zorg voor #deleven – XSS Amsterdam, Cake Film & Photography, Mindshare, Merktroubadour

Tools

  • Oxxio App – Dept / TamTam
  • Zorgverkenner – Greenberry, Fitzroy
  • Het Rijksmuseum in je broekzak met de totaal vernieuwde app – Q42, Fabrique
  • Winkelpersoneel-app: enorme tijdwinst door slimme integratie – Soda studio
  • VaarWater – Uselab

Disrupter

  • Bynco – De nieuwe manier van auto’s kopen! – DearNova, FEL
  • New10: de bouw van een Corporate Startup – Dept / Tam Tam, Studio Dumbar
  • Powerpeers app – Greenberry, Elements Interactive
  • Peaks – Beleggen met je wisselgeld – Peaks
  • Winkelpersoneel-app: enorme tijdwinst door slimme integratie – Soda studio

B2B Commerce

  • Microsoft Surface Book – Turn passion into possible – Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect en Isobar.
  • New10: de bouw van een Corporate Startup – Dept / TamTam, Studio Dumbar
  • HAVI Connect business software – DotControl,
  • lamborghini Academy – Twnkls, Innovam
  • Philips Azurion Interactive Tour – Lukkien

Content

  • Diageo “The Bar” – Achtung!, Opearlo,The compound, Stainless Sound, Chuck Studio’s
  • Fantube.me – Gravity
  • Voetbal International – Info.nl
  • Smartify – MOBGEN | Accenture Interactive
  • Thuisarts: impactvol medisch contentplatform – One Shoe
  • Radio 538 app – Q42, Hike One

Corporate

  • Nieuwe corporate website VodafoneZiggo – Clutch, Triple IT
  • Houthoff – Conclusion Digital
  • Kempen – DEPT/ TamTam, Kessels Kramers Van Santen & Bolleurs
  • Directe hulp bij acute nood – Estate Digital
  • Met bloedproducten de internationale markt op – theFactor.e

Data

  • Porsche24 – Achtung!, Label A
  • NLZIET Onboarding – Adeptiv
  • Toegenomen user experience door effectieve inzet klantdata – Adwise
  • Wedden op Real-Time Relevancy – Blue Mango Interactive
  • La Place Extra’s – MOBILE STRATEGY

Deel dit bericht

1 Reactie

Harry de Beuker

XSS = XXS

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond