Nominaties Dutch Interactive Awards 2019 bekend

De nominaties van de tiende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekendgemaakt. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.
Honderddertien bureaus deden 301 inzendingen van hun beste werk uit 2018. Het was een pittige klus voor de jury om hier een shortlist van te maken. Uiteindelijk maken 80 nominaties in 14 categorieën kans op de felbegeerde prijzen. De complete lijst staat hieronder. Het bereiken van deze eindronde is al een prestatie op zich.
Ook dit jaar was de kwaliteit van de inzendingen hoog. Op 17 mei zullen alle genomineerden hun werk presenteren voor vakyjury’s en vinden de beraden plaats. Op donderdag 27 juni worden de winnaars van de Dutch Interactive Awards bekendgemaakt tijdens de Dutch Interactive Award-show in de Beurs van Berlage te Amsterdam.
Zie ook: foto’s van de awardshow in 2018
Hieronder de nominaties. De details van iedere afzonderlijke casus staan op Emerce’ eGuide.nl. De link naar ieder project staat hier op de nominatie-pagina.
De genomineerden voor DIA 2019 zijn:
Activation
- VR EXperience – dpdk
- Crack the case – Jalt
- Earn your stripes – RapidSugar, CloseContact en Ice Media
- Iedereen is een winnaar met de Huishoudbeurs App – Resoluut, TouchTribe
- Verdubbeling aantal sollicitanten door Employer Branding – Triggerfish!
- Hartstichting | Een AED voor jouw buurt – WeAreBlossom
B2B-Commerce
- Looye – Brand website – Burst
- CARU Containers E-commerce platform – DEPT
- Altijd dichtbij – Gracious
- MijnDeur2.0 – Have A Nice Day
- Hellocars: nieuw online businessmodel in de automotive – Indicia BV
Brand
- Geld voor later, maar dan van nu – DotControl
- KiesMBO.nl – Estate Digital
- Intermediair – Greenberry
- De Digitale Rijpingskelder, voor bierliefhebbers met geduld – Isobar
- Relaunch vn.nl – Lemz, Havas en Station10
- Seven Stars. A brand with a Spark – Triggerfish!
Campaign
- Van Gogh Belicht – De brieven – Fabrique, Q42
- Doritos Collisions: The Livestream Battle – Fitzroy
- DubbelFrisss #Lifehacksss – Gravity, Fantube
- De Zitcheck – Greenberry
- Koning Toto – WK 2018 – Greenhouse, TBWA, Men in Green
- Introductie Fuze Tea perfect geserveerd rondom outlets – PauwR Digital Marketing
Communities
- Vitesse App – DEPT
- hockey.nl: hang je hockeystick aan de vlaggenmast – Entopic
- Van Gogh Belicht – De brieven – Fabrique, Q42
- We zijn er voor je. Kanker.nl – OneShoe
- Q-dance live mode – Triple
Content
- Flikken Rotterdam Online Experience – AVROTROS
- Digitaal platform Anne Frank Stichting – DOOR
- BNR SMART Radio – Elastique, BNR
- Hoe houden we een kinderwebsite veilig en boeiend: SpangaS – Grrr – Creative Digital Agency
- Storytelling platform Beeld en Geluid – IN10
- Trees – VPRO
Corporate
- Digitaal platform Anne Frank Stichting – DOOR
- dhlparcel.nl: grenzeloze service – OneShoe
- Land Life Company – Impact you can see – Qikker Online
- Speelse corporate site voor een net zo speels merk – Resoluut
- Nouryon – Valtech
- The Smallest Ad – YourSocial
Data
- Feyenoord 110 jaar – B.made
- Persoonlijke aandacht door slimme toepassing van data – Green Orange
- Lion King Musical – Marketing Stitching campagne – Greenhouse, Mindshare
- MaaShub: dataknooppunt verbetert regionale mobiliteit – Way2Web Software
- Data-driven journeys: de reis van je leven – Yellowgrape
Digitale transformatie
- Veilig Vakwerk – 52DN, CUMELA Nederland, Stigas
- Perfetti van Melle VR Risk Assement Training – Boldly-XR
- Michiel: de next-gen reserveringsmedewerker – Connect Holland B.V.
- Parnassia – Een digital mindset helpt 100K extra patiënten – DEPT
- Telerportaal GreenChain – Incentro NL
- Samskip container business in de cloud – Okapion
Disrupter
- MedicPlanner: optimale personeelsplanning tegen lage kosten – E-Sites
- BNR SMART Radio – Elastique, BNR
- Een volledig ecosysteem voor IoT betalingen – Resoluut
- Skip de kassa met seamless shopping van Tap to go – Soda Studio
- dobbi – TBWA\MOBILE, TBWA/Neboko
- Smart Medal – TDE, Triple Double
E-Commerce
- Etos Webshop Omni-channel Customer Journey – DEPT
- Bol.com case: Podobrace.nl Een omzetstijging van 500% – Dunion Online Marketing
- Rituals.com Global Redesign – Emakina, AKQA
- Digitaal podium vol voorstellingsvermogen – GuiltyPeople
- Bol.com: de grootste shopping app van Nederland – Resoluut
- Een fluid webshop voor Dekbed Discounter – Yellowgrape
Nieuwe interfaces
- AH Tech app – &samhoud media en &ranj
- BinnensteBuiten kookassistent – Embot.ai, Shake
- Zappmissie Live VR-Gaming – GAMEDIA
- Een interface voor de computer van de toekomst – Hike One
- Augmented Reality om de impact van gebiedsveranderingen zich – Snakeware
Service
- Welkom in de nieuwe wereld van het vastgoed-onderhoudsdomein – Adwise
- Justdiggit App – DEPT
- Je persoonlijke thuis begint met persoonlijke aandacht – Jungle Minds, Oberon
- Modern vastgoed taxeren. Taxatieplatform taXapi – Label305
- Volvo Vehicle Handover Training – RMMBR, Aptic
- Skip de kassa met seamless shopping van Tap to go – Soda Studio, M2Mobi
Tools
- Revolutionair platform in het vastgoed-onderhoudsdomein – Adwise
- Spending money and time-wiser! – Greenhouse
- Renault Z.E. Smart Charge App – Jedlix, aFrogleap
- Primephonic – Q42,
- Skip de kassa met seamless shopping van Tap to go – Soda Studio, M2Mobi
- HEINEKEN Rewards – WeAreBrain / Triple
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond