Nominaties Dutch Interactive Awards 2021 bekend

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia21) zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.
Bijna honderd bureaus deden een kleine driehonderd inzendingen van hun beste werk uit 2020. Het was een pittige klus voor de jury om hier een shortlist van te maken. Uiteindelijk maken 73 nominaties in 15 categorieën kans op de felbegeerde prijzen. De complete lijst staat hieronder. Het bereiken van deze eindronde is al een prestatie op zich.
Op 16 april zullen alle genomineerden hun werk digitaal presenteren voor vakyjury’s en vinden de beraden plaats. We reiken daarna het liefst de awards persoonlijk uit voor een groot publiek tijdens op feestelijke award night. Dit jaar doen we dat nog een keer op digitale wijze, op 20 mei
Zie ook: foto’s van de virtuele awardshow in 2020.
Hieronder de nominaties. De details van iedere afzonderlijke casus staan op Emerce’ eGuide.nl.
De genomineerden voor de Dutch Interactive Awards 2021 zijn:
- Categorie: Activation
- Dynamic Recruitment Advertising, Radancy Nederland
- FRAMED, FCB Amsterdam & MEDIAMONKS
- Hoe Jumbo met de Foodcoach infiltreert onder fanatieke amate, UM Nederland & Alfred International Woodwork
- New York Pizza goes local, Netprofiler
- Wereldwijd loyaliteitsplatform voor Just Eat Takeaway.com, INFO
- Categorie: B2B Commerce
- Het Bugaboo Business Platform, Emakina.NL
- Redbrick x Martijn Kuipers, Jelba
- Shell Fleet Solutions – Lead generation 2020, Mobile Journey
- Spotlight 2020, Signify, MEDIAMONKS
- Twill: Wereldwijde logistiek. Digitaal geregeld., Soda Studio
- Categorie: Brand
- Bear X Sumedia, Sumedia
- Catawiki. Identity, Platform design, Campaign assets., dentsuACHTUNG!
- citizenM, Triple
- Senior Service, gewoon fijn voor elkaar, Digital Growth Agency
- Check. Identity development, dentsuACHTUNG!
- Categorie: Campaign
- Buurtkeukens e-commerce succes door data & automatisering, Tomorrowmen & TRGR
- De winkel van blije koppies bezorgen, Dept & Bol.com Team Speelgoed & Entertainment bol.com Creative Studio CMN & Earforce DPPLR Post Office
- Hiphop en AI boosten het zelfvertrouwen van generatie-Z, DotControl & RockBoost
- Ontdek Rijksmuseum Meesterwerken, Fabrique & Q42
- Oudejaarstrekking Staatsloterij 2020 – Frummel, Greenhouse.Mindshare, TBWA, Blauw Gras, Men in Green, HPB
- Categorie: Communities
- Bakkers bakken beter met Better Baking, Fingerspitz Online Marketing
- Eentweetje.knvb.nl | online community voor bestuurders, Yard Digital Agency
- Esports Defensie, Radancy Nederland & Everything Esports
- Categorie: Content
- Binnenhof Online, IN10
- Dutch Design On Demand, Vruchtvlees & Dutch Design Foundation & Web Development Yorit Kluitman & Johan Moorman brand identity & Damon van Drimmelen CGI Blickfnger
- Nieuwe website Rijksmuseum, Fabrique & Q42
- Het kennis platform van de publieke omroep, IN10
- Oorlog-stories, Evangelische Omroep & Stepping Stone Producties
- Categorie: Corporate
- Aalberts: Digital-first story en platform, PXL.Widgets
- ASML All Employee Meeting, Creative Animal & ASML & MediaMonks & La Plume Media
- Pensioen menselijk gemaakt., DotControl & RockBoost
- Spotlight 2020, Signify, MEDIAMONKS
- Waarmaken van ambities, DotControl & RockBoost
- Categorie: Data
- Shell Fleet Solutions – Lead generation 2020, Mobile Journey
- Meer bezoekers, meer gebruiksgemak, MEER HEMA, Merkle
- Slim datagebruik met programmatic DOOH gedurende lockdown, Essent (Digital Performance Department) & Sage Archer
- The Audience Broker, Searchresult, an Adeptiv agency
- NS International klant is ‘ready to GO’ met dynamic e-mail, Merkle
- Categorie: Digital for Good
- Centraal Beheer – LekkerBezig!, Freshheads
- Een platform voor changemakers, DotControl & RockBoost & Grrr
- Een veilige ID op je mobiel, Informaat
- IPW – Sociale zorg op maat met de Doorbraaktool, Label A
- Superbrains Lifestyle Game, Angry Nerds B.V.
- Categorie: Digitale Transformatie
- Flexkracht en Timing continu in contact, Move4Mobile
- Internationaal Film Festival Rotterdam – Volledig digitaal, Burst
- Lely Exos – Slim boeren is een keuze, SWIS
- Roan – Camping Manager, Freshheads
- Twill: Wereldwijde logistiek. Digitaal geregeld., Soda Studio
- Categorie: Disrupter
- De Kumara Challenge. Dé flightsimulator voor topbestuurders., &ranj
- Duurzaam voedsel uit een gerobotiseerde vertical farm, INFO
- Een veilige ID op je mobiel, Informaat
- Esther Olofsson, RauwCC
- MotionCloud: Innovative motion data specialist platform, TRIMM
- Categorie: E-Commerce
- Bakken.nl als one-stop-shop voor gepassioneerde thuisbakkers, Enrise
- Eenvoudiger bestellen in de e-commerce omgeving van Babboe, Redkiwi
- HEMA-app, Q42 & Fabrique Polteq
- Het Grote Speelgoedboek & Speelgoedboek App, Dept & Bol.com Team Speelgoed & Entertainment bol.com Creative Studio CMN & Earforce DPPLR Post Office
- House of Rituals, Emakina.NL
- Categorie: Nieuwe Interfaces
- ASML All Employee Meeting, Creative Animal & ASML & MediaMonks & La Plume Media
- De Kumara Challenge. Dé flightsimulator voor topbestuurders., &ranj
- Digitale museum experience, IN10
- Marketing via RCS leidt tot meer interactie en conversie, Mobile Water
- Mibo, Q42
- Categorie: Service
- citizenM, Triple
- Het digitale thuis voor elke Rotterdammer, Soda Studio
- Pathway Studio for seamless healthcare, Hike One & De Voorhoede
- Serviceplatform Match bevordert taalcoaching anderstaligen, Way2Web Software
- Veilig werken op kantoor met BeeSafe, E-sites
- Categorie: Tools
- AR Floor Calculator – AR meets e-commerce, WeAreBrain
- FieldScout, Uselab
- LiveXP, MEDIAMONKS
- Mibo, Q42
- Use AI to predict what grabs attention, expoze.io
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond