Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2024 bekend
De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2024 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.
Na het beoordelen van 153 cases, afkomstig van 80 bureaus, wist de deskundige en onafhankelijke jury een shortlist van 65 nominaties te maken. De complete lijst van genomineerde cases staat hieronder.
Op vrijdag 19 april presenteren alle genomineerden hun werk voor de vakjury’s bij TRUE in Amsterdam, waarna het juryberaad plaatsvindt. De felbegeerde awards worden uitgereikt tijdens een feestelijke awardnight (foto’s editie 2023) op donderdag 6 juni in de Beurs van Berlage. Deze avond wordt gepresenteerd door Anic Van Damme.
De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Emerce organiseert dit jaarlijks samen met Dutch Digital Agencies.
Sinds 2014 worden ook prijzen uitgereikt aan de beste online professionals: de Dutch Interactive Professional Awards (DIA PRO’s). De genomineerden voor DIA PRO worden in de loop van volgende week bekendgemaakt.
De genomineerden, allemaal gedetailleerd beschreven in Emerce eGuide, voor de Dutch Interactive Awards 2024 zijn:
- Categorie: Activation
De nominaties:
- Always On – Utrecht, Mobile Journey
- Interactive activation for the Samsung Galaxy S23 launch, Springbok Agency
- Museum dicht, stad open: podwalk voor Westfries Museum, NSC Naarden
- Rituals – Adventure of The Holiday Spirit Game, LiveWall Group
- Categorie: AI-Toepassingen
De nominaties:
- AI-gestuurde personalisatie op grote schaal bij Traveldeal, Yellowgrape
- CopyRobin | Het eerste AI-tekstbureau van Nederland, Nextly
- Een magische AI-ervaring, DEPT®
- Groene en fietsvriendelijke straten met AI, IN10
- Porsche, Elegance in Motion, StudioM
- Categorie: B2B
De nominaties:
- FinancialLease.nl – Aan de bak, Resoluut
- HORNBACH ProfiService: Voor de échte professional, Solvy
- Redefining the Steel Market for Machined Products, TRIMM – digital craftsmanship
- Voorkomen van onnodig verlies van banen, Blis Digital
- Categorie: Brand
De nominaties:
- Jumpsquare: een landelijk merk met lokale impact, NOBEARS
- Merlin Studio, Merlin Studio
- Samenwerking versterken via een nieuwe website voor G&S&, Stuurmen Branding Agency
- The July: Holistic hospitality experience, Digital Natives
- Categorie: Campaign
De nominaties:
- Always On – Utrecht, Mobile Journey
- Subs & Singles Café, Playground
- The European launch of the Stanley Quencher, GoodKarma
- Vlaanderen: natuurbestemming voor micro-avonturiers, Insiders
- Categorie: Communities
De nominaties:
- DIT, Evangelische Omroep
- First Dates community on Twitch, BNNVARA
- Ons Limburgs museum: Bravoure BV
- Categorie: Content
De nominaties:
- De Nieuwe Generatie NOS Jeugdjournaal app – Educatie, Plezier en Veiligheid, NOS
- Efteling Spookslot Metaverse, Boldly-XR & Weekend Creative Agency
- Rabo & Co – Lokale verhalen op een digitaal platform, Kaliber Interactive
- Sinterklaas en de Vergetelnoot, DEPT®
- Categorie: Corporate
De nominaties:
- Authentieke en smaakvolle corporate website voor Lucas Bols, Snakeware
- Rabo & Co – Lokale verhalen op een digitaal platform, Kaliber Interactive
- Van zeebodem tot web: Fugro’s digitale revolutie, MakerStreet
- Categorie: Data
De nominaties:
- 365 Dagen Bloemen, BTTR
- Finance 2.0 met de Commercial Budget Tool van Kramp, Infotopics
- Maak digitale zorg meetbaar; transitie naar datacentric verbeteren van zorg, OrangeValley
- Categorie: Digital for Good
De nominaties:
- Cat Park, Gusmanson
- COA: Heldere informatie voor asielzoekers en statushouders binnen handbereik, Hoppinger
- De lancering van Amsterdam Weerproof, Key Agency
- FindNFund – Doing Good Done Better, FindNFund
- Groene en fietsvriendelijke straten met AI, IN10
- HeartEye, Q42
- Categorie: Digitale Transformatie
De nominaties:
- ASSET Rail lost storing op het spoor sneller en veiliger op, Move Agency
- Een unieke digitale ervaring voor kunsthistorici en kunstliefhebbers, DEPT® & Q42
- Empowering Growth Through Data, HeadFWD
- ILS Configurator, Ambrero Software B.V.
- Interactief Kennisplatform voor VodafoneZiggo B2B, Merkle
- Redefining the Steel Market for Machined Products, TRIMM – digital craftsmanship
- Categorie: Disrupter
De nominaties:
- Disrupting Engineering Work from Weeks to Miliseconds, TRIMM – digital craftsmanship
- Empowering Growth Through Data, HeadFWD
- Grip op prettig werken voor vrouwen in de overgang, Digital Growth Agency
- Triple Intelligence, Weekend Creative Agency
- Categorie: E-commerce
De nominaties:
- De cadeaushop waar je écht blij van wordt, Bluebird Day
- De toekomstbestendige webwinkel voor Poiesz Supermarkten, Snakeware
- Gadero timmert aan de weg met een composable e-commerce platform, rb2
- Gappie van GVB: jouw reismaatje in Amsterdam!, Bikkelhart
- Intergamma: Unieke shopping experience voor Gamma & Karwei, Makerstreet
- Life Outdoor Living | Een omnichannel strategie, Redkiwi
- Categorie: Service
De nominaties:
- Apotheker, ligt mijn medicijn al klaar, OrangeValley
- Disrupting Engineering Work from Weeks to Miliseconds, TRIMM – digital craftsmanship
- HORNBACH ProfiService: Voor de échte professional, Solvy
- Klimaatwinkel: mogelijkmaker unieke groene arbeidsvoorwaarden, Freshheads
- OVpay: baanbrekende innovatie in het OV, MakerStreet
- Categorie: Tools
De nominaties:
- AH persoonlijke medewerker-app, Albert Heijn
- Disrupting Engineering Work from Weeks to Miliseconds, TRIMM – digital craftsmanship
- Hyperrelevante dynamisch campagne met AI nieuws scraper, Happy Horizon
- Revolutionizing home sustainability, WeAreBrain
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond