Deel dit artikel
-

Noordelijke webwinkels bezorgd om vertrek PostNL

Webwinkels in het noorden van Nederland zijn bezorgd om hun concurrentiepositie vanwege het sluiten van het distributiecentrum in Zwolle.

Pakketjes van webwinkels kunnen niet meer naar Zwolle om PostNL’s netwerk in te gaan, maar moeten eerst naar Amersfoort. Webshops kunnen daardoor minder lang orders aannemen dan concurrenten elders in het land, aldus RTV Noord.

Noordelijke shops moeten een uur à anderhalf uur eerder stoppen om orders aan te nemen die de volgende dag kunnen worden bezorgd.

Directeur Benjamin Derksen van Experty, dat vanuit Groningen 329 specialistische webwinkels exploiteert, ziet wel alternatieven. Noodgedwongen zou hij zelf orders naar het midden van het land kunnen brengen of zelfs met een transportvliegtuig van Eelde Airport dozen bij PostNL brengen.

PostNL verduidelijkt aan Emerce de situatie per mail:

“Het klopt dat 2 jaar geleden Zwolle een overslagcentrum had. Die is er niet meer. Daarvoor in de plaats is een nieuw soort depot gekomen, een zogenaamde NLI. Daarvan hebben wij er 18 in Nederland. Verder hebben we nog 3 overslag centra, namelijk in Amersfoort, Den Bosch en Waddinxveen.

Particulieren en kleine webwinkels brengen hun pakketten bij business points bij hun in de buurt. Afhankelijk van hun openingstijden kan dat tot 18.00 / 19.00 uur. Daar vandaan brengen wij de pakketten dan weer verder.

Tot 19.00 uur worden pakketten afgeleverd op de NLIs. Maar het gaat hier wel om wat wij noemen maatwerk. Dus op basis van vooraf gemaakte afspraken met webwinkeliers. Waarbij wij de pakketten komen ophalen en naar het dichtst bij zijnde NLI brengen. Voor de grote webwinkeliers die nog later hun pakketten willen kunnen versturen, is er ook nog de mogelijkheid dat PostNL de pakketten komt ophalen en tot 01.00 ’s nachts aflevert op één van de drie overslag centra (in Amersfoort, Den Bosch of Waddinxveen). Alleen hele grote webshops brengen rechtstreeks hun pakketten naar de overslagdepots.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Alex

Zeer kwalijk als dat zo is. Als dat zo is houdt PostNL zich niet aan de afspraak en contract..

peter

gebruik van alternatieve postbezorgers zoals dhl of dpd zou hier niet verkeerd zijn.
waarom zou jij als klant van postnl het werk voor hun verzetten. Postnl moet hierin met een oplossing komen, anders is het heel snel gedaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond