Deel dit artikel
-

NPO brengt omroepen, start-ups en techteams bij elkaar

De innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen én verbinden met techteams en start-ups. Dat is het doel van het nieuwe innovatiebeleid van de NPO waarvoor vandaag in Hilversum het officiële startschot klinkt. Voor nieuwe innovatieve publieke content is een extra budget van 2 miljoen euro beschikbaar.

Breng de geschiedenis tot leven dankzij een hologram van Michiel de Ruyter, bereik de jeugd met virtual influencers of speel een interactief geluidsspel via de smart speaker. De NPO wil als innovatiespil in de Nederlandse mediasector vooral dit soort ideeën laten uitvoeren.

Er komen steeds meer nieuwe technologieën die de Publieke Omroep de kans geeft compleet nieuwe belevenissen te maken voor alle Nederlanders. Maar daar is beleid voor nodig.

Voor internationale input is NPO in navolging van de Vlaamse publieke omroep VRT een samenwerking aangegaan met Sandbox, een Europees innovatienetwerk.

De ideeën worden door een panel bestaande uit experts van de omroepen, NPO en externe deskundigen beoordeeld, waarna de volgens hen meest kansrijke ideeën een startbudget krijgen.

Start-ups en techbedrijven kunnen zich vanaf nu melden bij NPO Sandbox via innovatie@npo.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond