Deel dit artikel
-

NPR winstgevend dankzij podcasts

De Amerikaanse non-profit radio-organisatie NPR verdiende afgelopen boekjaar vijftig miljoen dollar uit sponsoring van zijn 20+ podcasts. Dat maakte net het verschil tussen winst of verlies.

Voor het nieuwe boekjaar calculeert NPR nog eens een groei van tien procent in uit sponsoring van de podcasts. Die begrootte 55 miljoen dollar zijn dan goed voor de helft van alle sponsorinkomsten van het radionetwerk. Dan zijn die digitale revenuen groter dan die ‘uit de ether’.

Het zorgt er ook voor dat aan het einde van boekjaar een kasoverschot is van drie miljoen op een omzet van 258 miljoen dollar.

CEO Jarl Mohn vertelt tegen Current.org dat de bulk van het podcastgeld worden geïnvesteerd in de bestaande operaties. Dat zijn zaken als de internationale kantoren, de opgeschaalde politieke nieuwsredactie en speciale kopij voor de bladen.

In drie jaar tijd is de omzet uit podcastsponsoring verdubbeld.

Foto: Giuseppe Milo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond