Deel dit artikel
-

NS International zet bloggers in voor campagne

Op kosten van NS International naar Parijs, daar een hele dag rondstruinen en vervolgens bijdragen aan een e-book. Dit alles zet NS in bij zijn nieuwe contentmarketingcampagne.

De campagne begon gisteren met een groep bloggers die naar Parijs trokken. ‘s Avonds in de trein terug naar huis tekenden ze allemaal hun persoonlijke tips op. Alle digitale hoofdstukken worden samengevoegd in een gratis bij NS downloadbaar e-book.

Het aardige van deze opzet is dat en klein dozijn bloggers ieder met een eigen bril, vanuit eigen expertise, naar de Franse hoofdstad kijkt. Dat moet een prettig gekleurd digitaal boekje opleveren voor toekomstig internationale treinreizigers.

Gedurende de dag zullen alle bloggers te volgen zijn op social media met de hashtag #NSBloggerstrip. Dorit Roest van Bloggers Network legt uit wat er zo uniek is aan deze samenwerking: “Behalve het feit dat deze tien bloggers perfect tips kunnen geven buiten de gebaande paden, zien we ook dat zij hun volgers enthousiasmeren en op hun manier inspireren.”.

NS International werkt samen met het influencersnetwerk van Bloggers Network om de juiste schrijvers te vinden.

Foto: Robert Huffstutter (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Joost

Wat is hier zo uniek aan? NS International/Thalys heeft elk kwartaal wel zo’n beetje een bloggerstrip naar Parijs of Lille. Wat is het verschil met deze bloggerstrip dan, afgezien van de free publicity voor het Bloggers Netwerk?

Saskia

Leuk, zeg zo’n bloggerstrip. Ik ben wel benieuwd naar het E-book. Waar en wanneer is dat te downloaden?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond