NS introduceert parkeren op straat via NS-app
Voortaan kunnen zakelijke reizigers die met de auto op pad zijn, parkeren via de NS-app. NS combineert in één app parkeerdiensten, treinreizen én deelvervoer zoals deelfietsen, -auto’s en -scooters. NS wil hiermee werknemers en werkgevers meer gemak en voordeel bieden.
Door parkeren aan te bieden, bereikt NS naar eigen zeggen een nieuwe groep reizigers. Een onderzoek van het bureau MWM2 onder 775 respondenten laat zien dat de trein aantrekkelijker wordt door parkeren aan te bieden in de NS app.
Zakelijke reizigers parkeren en openen vervolgens de NS-app. Door onderaan op ‘in de buurt’ te klikken verschijnt een kaart. Deze kaart toont de dichtstbijzijnde parkeerzones inclusief tarieven. Vervolgens kunnen reizigers een parkeerzone kiezen en klikken op ‘start parkeren’. Alleen de daadwerkelijke parkeerkosten afgerond op de minuut – en dus niet per uur – worden gefactureerd. De kosten komen op de maandelijkse NS factuur samen met de andere gemaakte kosten bij NS. Het is ook mogelijk voor werkgevers om de kosten te verrekenen met het salaris van de werknemer wanneer de afspraak is dat parkeerkosten voor diens rekening zijn.
Parkeren is momenteel beschikbaar voor reizigers met een NS-Business card via hun werkgever. Vanaf volgend jaar kunnen ook reizigers met een NS Flex-abonnement gebruikmaken van parkeren in de NS-app. Parkeren via de NS-app kan op straat. Volgend jaar voegt NS hier parkeergarages aan toe. NS rekent transactiekosten van €0,25 per parkeersessie. Het registreren van een of meerdere kentekens is gratis.
De nieuwe parkeerdienst in de NS-app is een aanvulling op de bestaande P+R-dienst van NS. P+R blijft ideaal voor reizigers die hun auto parkeren bij een station en verder reizen met de trein, terwijl parkeren via de NS-app vooral handig is voor reizigers die op andere locaties willen parkeren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond