Deel dit artikel
-

Nu al het meest gewilde artikel: mondkapjes

Het nieuws is nog vers, maar door het verplicht dragen van mondkapjes in vliegtuigen en het openbaar vervoer per 1 juni, ook al bieden ze weinig bescherming, zal de vraag naar verwachting snel toenemen.

Zalando was een van de eerste grote retailers die aankondigden om niet-medische mondkapjes te gaan verkopen. Het bedrijf wil er niet aan verdienen. De opbrengst gaat naar een goed doel.

Kennelijk om aansprakelijkheid te ontlopen wordt nadrukkelijk gewaarschuwd dat je kapjes niet geschikt zijn voor medisch gebruik of voor arbeidsveiligheid. ‘Biedt geen bescherming tegen infecties.’

Via bol.com werden al mondkapjes aangeboden door derden, zelfs een DIY pakket om zelf mondmaskers te maken. De prijzen vallen nu nog mee, maar bij schaarste zullen die vrij snel gaan stijgen. Een deel van de kapjes bij bol is nu al uitverkocht. Gelaat- of spatschermen kosten er 112 euro.

Inmiddels hebben ook Kruidvat, Etos, Trekpleister en de HEMA de verkoop van mondkapjes aangekondigd. HEMA staat niet toe dat er meer dan twee doosjes per keer worden verkocht. Kruidvat stelt ook een limiet.

De verkoop biedt wellicht ook kansen voor modewinkels en modemerken die het nu extra moeilijk hebben.

Het luxe mode-aanbod van het Belgische merk Xandres besloot al in maart om eigen mondkapjes te maken.  G-Star, Off-White en New Balance zijn ook begonnen.

De bestellingen rijzen echt de pan uit, vertelt Nienke de Jong van het Haagse The Label aan Editie NL ‘Vooral de Burberry-stijl doet het goed. Ook de nude-glitter is erg in trek. We willen een glittertje blijven houden, maar niet te veel opvallen. En de nude-glitter past overal bij.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond