Nu live op Emerce TV: Up to date over Digital Marketing
Negen video-interviews met vakspecialisten uit de digitale marketingbranche, te bekijken wanneer je zelf wilt. Dat is hoe de jongste ‘season drop’ op Emerce TV over online marketing eruit ziet.
Kijk mee en luister bijvoorbeeld mee met de mensen die bij KLM, Rijksmuseum, Zonnebrillen.com en Hunkemöller letterlijk aan de knoppen zitten. In deze nieuwe videoreeks ‘Up to date over Digital Marketing’ delen ze hun inzichten, ervaringen en learnings.
Je hoort:
– Waarom Teamleader geen zakken reclamegeld naar Meta, Google en LinkedIn brengt, maar liever investeert ze in eigen contentproducties.
– De performance marketing-manager vertellen hoe Hunkemöller zijn winkels online beter vindbaar maakt en welke rol search in het toekomstige succes van het merk speelt.
– Hoe KLM eerst experimenteerde met AI en toen, naarmate het begrip groeide, hoe de focus naar praktische toepassingen ging. Doel: de klantervaring te verbeteren. Het platform Ask Atlas, bijvoorbeeld, gebruikt AI om KLM-reizigers persoonlijke inspiratie te biede. Het kan meer dan zestigduizend verschillende, door AI gegenereerde, reistips geven.
– Hoe voedingsbedrijf VanMortele zijn conversies met veertig procent verbeterde door de inzet van blogs, YouTube en e-mail.
– Dat nieuwe Aziatische e-commercepartijen de cpc-reclamebudgetten enorm opdrijven. Als Nederlands bedrijf kun je daar niet in mee. Wat dan wel? Zet in op performance branding. Hoger in de funnel, duurzamer resultaat.
Dylan van der Heij, ex-hoofd E-commerce van Zonnebrillen.com, vertelt hoe hij op gewiekste wijze het verkoopseizoen voor zonnebrillen oprekte van 3 à 4 maanden naar het hele jaar. Hint: laaghangende zon in herfst en lente. Ander onderwerp: hoe hij de hechte community rondom de winkel (waaronder BN’ers) inzet voor influencermarketing. Resultaat: toenemende herhaalaankopen.
En tal van andere sprekers. Plan een paar uur schermtijd ‘ter leering ende vermaeck’ in voor de videocollectie ‘Up to date over Digital Marketing’.
Foto: Nicholas Green, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond