Deel dit artikel
-

Nu ook reclame in Teletekst app

De Teletekst app van de publieke omroep heeft ondersteuning gekregen voor reclame. Het is een van de manieren waarmee de NPO extra geld hoopt te genereren.

Vorig jaar daalden de Ster inkomsten al met 4,5 procent, dit jaar komt er zeker 5 procent minder binnen, verwacht directeur Frank Volmer.

Reden dat de inkomsten dalen is dat er online nog weinig advertenties worden verkocht.

Volmer erkent tegenover de NOS dat ook de recente maatregelen hebben bijgedragen aan de daling. Grote adverteerders krijgen geen kortingen meer en de tarieven voor kleinere bedrijven zijn gedaald. Daarnaast betaalt de STER geen vergoedingen meer aan mediabureaus.

Door die nieuwe werkwijze hebben verschillende grote partijen ervoor gekozen meer reclamezendtijd in te kopen bij de concurrenten: RTL, Talpa en BrandDeli (onder meer Discovery).

Deel dit bericht

1 Reacties

Frans van Tongeren

L.S.,

Ik baal van die reclame op teletekst. Het moet net als het NPO journaal een onafhankelijke nieuwsbron zijn die geen connectie heeft met commercie.
Bovendien is het storend; ik zoek naar een nieuwsitem en niet naar commerciële verleiding.
Bah!

Mvg,
Frans van Tongeren

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond