Deel dit artikel
-

NU.nl begint crossmediale reclamecampagne

NU.nl houdt komende drie weken een grote reclamecampagne op internet en offline onder het mom ‘Non-Stop-Nu’. “We willen groeien”, zegt hoofdredacteur Geert-Jaap Hoekman “Mensen moeten weten wat voor hen kunnen betekenen.”

Dat laatste vloeit voort uit een aantal vernieuwingen die Nederlands grootste nieuwssite doorvoerde. Zo kwam NUjij bijvoorbeeld terug, worden er meerdere podcasts in de eigen studio gemaakt en – wat lang niet iedereen weet – bestaan er thematische pushberichten.

“Het is lang geleden dat we aan marketing deden. NU.nl heeft dagelijks 2 à 2,5 miljoen unieke bezoekers. Maandelijks zijn dat er zeven miljoen. Dat betekent dus ook dat er 4,5 miljoen mensen niet dagelijks komen”, licht Hoekman toe. “Die willen we bereiken met ons verhaal.”

De campagne is ontwikkeld door Fitzroy, de mediastrategie doet NU.nl in huis. Deze drie weken vindt de above the line campagne plaats, daarna gaat hij louter op internet door. ‘Always on’ in jargon.

Hoekman wil de nieuwssite ook relevanter maken met meer lokaal nieuws. Zo valt er onder het kopje Regionaal nieuws te lezen uit onder meer Amsterdam, Utrecht, Zeeland, Groningen en sinds eergisteren Rotterdam. Per 1 oktober wordt Den Haag aan de rijtje toegevoegd.

“Onze kracht is dat we kort, snel en overzichtelijk zijn. Geen clickbait.”

Een kwart van de bezoekers doet inmiddels iets met video. “Men ziet het liefst video’s die iets toevoegen.”

In de bereikscijfers van NOBO/Vinex staat NU.nl op plaats negen met 45,6%, boven de NOS (42,8%) en net onder Instagram (47,2%). Daarmee is het de grootste nieuwstitel van het land. Het AD staat niet in de lijst van juli. De Telegraaf wel (ooit de grootste), op plek zeventien met 32,9 procent bereik. Net onder ANWB.nl en Twitter.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond