Deel dit artikel
-

NXTminds creëert merkidentiteit met hulp van AI

NXTminds heeft naar eigen zeggen als eerste Nederlandse bedrijf zijn merkidentiteit en logo door kunstmatige intelligentie (AI) laten ontwerpen. De huisstijl, met een logo van een uil met tentakels, is gecreëerd met hulp van verschillende AI-programma’s door AI creative director & AI artist Rodger Werkhoven en merkstrateeg Bob van der Lee.

NXTminds helpt als intermediair klanten met digitale transformaties door experts te vinden die tijdelijke ondersteuning bieden op het gebied van IT, data en AI. Daarnaast bouwt NXTminds aan een AI-gemeenschap van professionals.

Het team begon met een inspiratiesessie waarin werd vastgesteld waar NXTminds voor staat en welke diensten het levert. Afgesproken werd dat de merkidentiteit van de intermediair prikkelend, vernieuwend en van deze tijd moet zijn en deskundigheid moet uitstralen. Werkhoven en Van der Lee gingen aan de slag en al snel werden er met hulp van verschillende AI-programma’s meerdere slogans bedacht. Uiteindelijk viel de keuze op ‘We are the NXTminds’.

De eerste beelden ontstonden na een opdracht aan AI-visualisatietool Midjourney. Dat waren meerdere persoonlijkheden, elk met een mix van kleuren en texturen, die veelzijdigheid en vooruitstrevendheid symboliseren. Met de nodige bijsturing en aanpassingen werd zo het eerste deel van de merkidentiteit ontwikkeld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond